آیت الله صافی گلپایگانی:

مردم عراق باید زمینه پیشرفت این کشور را فراهم کنند

۱۳۹۴/۰۳/۰۲ - ۱۶:۴۹:۰۶
کد خبر: ۲۸۷۲۲۹
مردم عراق باید زمینه پیشرفت این کشور را فراهم کنند
آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: مردم عراق در کنار هم با همکاری با یکدیگر باید موجبات پیشرفت این کشور را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ایشان در دیدار رئیس سازمان اوقاف شیعه عراق در قم افزود:با وجود گروه جنایتکار داعش، عراق با مشکلات زیادی روبرو شده است، ما مأیوس نیستیم؛ دعا می کنیم و امیدواریم ان شاء الله به یاری خداوند متعال و عنایات اهل بیت (ع)، این مشکلات به زودی برطرف شود.

وی تدبیر و دقّت در برنامه ریزی ها را ضروری دانست و گفت: باید در تمامی برنامه هایی که در عراق انجام می شود، تدبیرات لازم و سیاست های دقیق که موجب حساسیت نشود را مراعات کرد تا انشاء الله همه در کنار هم و با همکاری یکدیگر، موجبات پیشرفت کشور عراق را فراهم نمایید.

آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به اهمیت حفظ آثار تاریخی موجود در عتبات عالیات اظهار داشت: آثار بسیار مهمّی در عتبات عالیات وجود دارد که هر کدام نشانگر یک تاریخ مهمّ است، مثلاً کتیبه ای که در سرداب مقدّس در سامرا وجود دارد، مربوط به خلیفه عباسی الناصر لدین الله است که نسبت به امر مهدویت معتقد بود.

وی افزود: باید امثال این آثار تاریخی ارزشمند که در عتبات عالیات وجود دارد، حفظ و معرّفی شود.

آیت الله صافی گلپایگانی ضمن توصیه به سرعت بخشی در بازسازی حرم مطهر امامین عسکریین علیهما السلام، برای حاضرین در جلسه، توفیقات بیشتر در خدمت به مشاهد مشرفه عراق را مسألت نمود.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین سید علاء الموسوی رییس سازمان اوقاف شیعه عراق ، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این نهاد مهمّ ارائه داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز