مدیرکل حقوقی سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد؛

سازمان منطقه آزاد بالاترین نهاد حاکمیتی قشم است

۱۳۹۴/۰۳/۰۳ - ۰۹:۳۷:۰۱
کد خبر: ۲۸۷۳۳۸
سازمان منطقه آزاد بالاترین نهاد حاکمیتی قشم است
مدیرکل حقوقی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: براساس ماده 112 برنامه پنجم توسعه کشور، مناطق آزاد از جمله قشم، بالاترین نهاد حاکمیتی مناطق خود محسوب می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مدیرکل حقوقی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: براساس ماده 112 برنامه پنجم توسعه کشور، مناطق آزاد از جمله قشم، بالاترین نهاد حاکمیتی مناطق خود محسوب می شوند.

احمدرضا هاشمی در گفت و گوی ویژه با خبرنگار اداره کل روابط عمومی منطقه آزاد قشم با بیان این مطلب اعلام کرد: این ماده قانونی با هدف اعمال مدیریت واحد در پیشبرد اهداف مهم و تحقق رشد اقتصادی در مناطق آزاد از جمله قشم، اعلام شده است.

به گفته وی، اختیارات دستگاه های اجرایی دولتی در قشم به استثنای نهادهای دفاعی و امنیتی براساس ماده 112 برنامه پنجم توسعه به عهده سازمان منطقه آزاد می باشد و ارگان های دیگر تحت نظارت این سازمان وظایف ذاتی خود را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: در حقیقت ارگان های فعال در قشم براساس صراحت اعلام شده در ماده 112 قانون پنجم توسعه، سازمان منطقه آزاد را در پیشبرد وظایف قانونی خود و تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله نظام و اعمال مدیرت یکپارچه و واحد در این منطقه، یاری می کنند.

هاشمی در ادامه اشاره ای هم به مواد 5، 6 و 7 آئین نامه نحوه استفاده از زمین و منابع ملی و ماده 23 مناطق ویژه اقتصادی داشت و گفت: قانونگذار در این مواد قانونی هم به صراحت درباره مسئولیت و پاسخگو بودن سازمان مناطق آزاد از جمله قشم در امور تصمیم گیری و اجرایی، اشاره کرده است.

وی با اشاره به اهمیت همدلی و هم اندیشی ادارات و ارگان های مستقر در جزیره قشم برای هم افزایی در ارائه خدمات، گفت: قانونگذار برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، ادارات و ارگان ها را ملزم نموده قبل از هر اقدام و فعالیتی در جزیره قشم، با سازمان منطقه آزاد هماهنگ شوند.

او ادامه داد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بارها بر پیشرفت سریع و قانونمند و سازنده این منطقه تاکید نموده و این مهم تنها با همیاری همه ادارات و مسئولین و احترام گذاشتن به قانون، میسر خواهد شد.

مدیرکل حقوقی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین گفت: با وجود مدیران و مسئولین انقلابی در ادارات و ارگان های مختلف جزیره قشم، می توان به پیشرفت آبادانی این منطقه و تحقق اهداف سند چشم انداز ایران 1404 به عنوان سیاست راهبردی اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری و اهداف جدی دولت تدبیر و امید برای تبدیل قشم به منطقه نمونه اقتصادی و گردشگری، امیدوار بود.

هاشمی در پایان گفت: برای تحقق شعار "دولت و ملت، همدلی و هم زبانی"، همه باید تحت حاکمیت قانون و در یک فرآیند همسو قدم برداریم و مطمئن باشیم با تقسیم بندی وظایف از طرف مدیریت واحد که همانا سازمان منطقه آزاد قشم می باشد، می توان سریعتر به مقصد نهایی رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز