استاندار قزوین:

مسیر ابهر- طارم تأثیر زیادی در کاهش مصرف سوخت دارد

۱۳۹۴/۰۳/۰۳ - ۱۳:۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۸۷۴۸۵
مسیر ابهر- طارم تأثیر زیادی در کاهش مصرف سوخت دارد
روزبه: نگاه به پروژه راه ابهر ـ طارم باید نگاه فرا استانی باشد و در سطح کلان این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مرتضی روزبه در جلسه بررسی راه ابهر- طارم که در استانداری قزوین برگزار شد،با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اینکه مسافران استان‌های غربی کشور برای دسترسی به استان‌های شمال کشور باید از استان‌های قزوین و زنجان عبور کنند، تکمیل مسیرهای میان‌بر تأثیر زیادی در کاهش مدت زمان سفر آنان دارد.

وی افزود: راه ابهرـ طارم یکی از مسیرهایی است که با تکمیل آن قطع‌یقین درصد زیادی از مسافران استان‌های شمالی برای رسیدن به استان‌های شمالی کشور از آن استفاده می‌کنند.

استاندار قزوین اضافه کرد: استفاده از این مسیر با توجه به اینکه مسافت استان‌های قزوین و زنجان به استان‌های شمالی کشور را حداقل به میزان 80 کیلومتر کاهش می‌دهد، تأثیر زیادی در کاهش مصرف سوخت دارد.

روزبه عنوان کرد: استفاده از این مسیر برای دسترسی به استان‌های شمالی در کاهش استهلاک مسیرهای اصلی مانند بزرگراه قزوین ـ رشت اثرگذار بوده و تلفات جاده‌ای را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم اولویت‌های کار با منوچهر حبیبی، معاون هماهنگی امور عمرانی در میان گذاشته شود تا تصمیمات لازم برای تسریع در روند امور مربوط به تکمیل راه ابهر ـ طارم اتخاذ شود.

روزبه اظهار کرد: در صورتی که اعتبارات استانی که در اختیار داریم برای تکمیل این مسیر کافی نباشد تلاش می‌کنیم از طریق رایزنی با وزیر راه و شهرسازی نسبت به جذب اعتبارات ملی برای تکمیل این پروژه اقدام کنیم.

وی عنوان کرد: سعی بر این است تا در صورتی که موفق به تکمیل این پروژه با اعتبارات استانی نشدیم، آن را به عنوان یک پروژه اولویت‌دار ملی در سطح کلان کشور مطرح کنیم تا با همکاری مسئولان کشوری بتوانیم عملیات اجرایی این طرح را تسریع کنیم.

استاندار قزوین یادآور شد: به احتمال زیاد وزیر راه و شهرسازی در آینده نزدیک به استان قزوین سفر کند که اگر مقدمات کار قبل از سفر ایشان به استان قزوین فراهم شده باشد، می‌توانیم از نقطه نظراتشان درباره این پروژه استفاده کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز