در طول هفته جوان؛

وام ازدواج جوانان بدون تشریفات اداری به متقاضیان پرداخت می شود

۱۳۹۴/۰۳/۰۵ - ۱۹:۵۸:۴۴
کد خبر: ۲۸۸۱۸۸
وام ازدواج جوانان بدون تشریفات اداری به متقاضیان پرداخت می شود
جاویدان گفت: سایت های مختلفی که تحت عنوان سایت همسریابی در کشور فعالیت می کنند، همگی بدون مجوز هستند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، از رونمایی از نخستین مرکز همسان گزینی همزمان با هفته جوان در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان شرقی به نقل از تارنمای اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان این استان، لیلا جاویدان، به مناسبت هفته جوان ضمن تشریح برنامه های این هفته اظهار کرد: 7 تا 13 خرداد با نام هفته جوان نامگذاری شده است که بیش از 94 برنامه اختصاصی جوانان در طول این هفته در سطح شهر تبریز برگزار می شود.

وی ادامه داد: این برنامه ها در سطح شهرستانی نیز در تمام نقاط استان اجرا می شود.

وی، با اشاره به مطالبات جوانان در خصوص ایجاد مراکز قانونی همسر گزینی گفت: در همین راستا طبق برنامه ریزی های صورت گرفته نخستین مرکز همسان گزینی 18 خرداد ماه در شهر تبریز افتتاح می شود.

جاویدان افزود: در این مرکز تلاش خواهد شد با به کار گیری روانشناسان مجرب، جوانان در شرف ازدواج به طور کامل از خدمات مشاوره ای ازدواج استفاده کنند.

وی گفت: در آینده نزدیک نیز در سطح کشور مجموعه اینترنتی تبیان در این خصوص رونمایی خواهد شد.

جاویدان عنوان کرد: سایت های مختلفی که تحت عنوان سایت همسریابی در کشور فعالیت می کنند، همگی بدون مجوز هستند.

 وی از برگزاری هفتمین جشنواره حضرت علی اکبر نیز خبر داد و گفت: امسال محورهای این جشنواره از 14 محور به 20 محور افزایش یافته است و جوانان برگزیده استان 24 اردیبهشت ماه با حضور مسئولان ارشد استانی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی، با اشاره به دیدار جوانان استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: در طول این هفته نشست های تخصصی با حضور مدیران عالی رتبه استانی برگزار می شود.

جاویدان از برگزاری جشن سرباز نمونه نیز خبر داد و گفت: این جشن نیز برای نخستین بار با همکاری تمامی نهادهای نظامی و انتظامی از جمله سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و ... برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری جشن های ازدواج آسان نیز از دیگر برنامه های هفته جوان است و همچنین در طول این هفته در تمام مراکز مشاوره استان، مشاوره ازدواج به صورت رایگان خواهد بود.

جاویدان از انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین این معاونت و صندوق کارآفرینی و امید خبر داد و گفت: جوانان بعد از دریافت آموزش های تخصصی می توانند از تسهیلات قرض الحسنه این مرکز استفاده کنند.

وی گفت: با رایزنی های صورت گرفته با بانک هایی که وام ازدواج می دهند نیز مقرر شده است این وام در طول هفته جوان بدون تشریفات اداری به متقاضیان پرداخت شود.

وی، با اشاره به آمار جمعیت جوان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک میلیون و 102 هزارو 825 نفر در استان در رده سنی 15 تا 29 سال قرار دارند که از این تعداد 541 هزار و 770 نفر خانم و 561 هزار و 55 نفر آقا است.

جاویدان از کاهش 9 درصدی ازدواج و افزایش پنج درصدی طلاق نسبت به سال گذشته  در سطح استان خبر داد و گفت: طی سال 93 حدود 40 هزار و 732 مورد ازدواج و 8145 مورد طلاق در آذربایجان شرقی ثبت شده است.

وی افزود: میانگین سن ازدواج دختران در استان آذربایجان شرقی 24 سال و سن ازدواج آقایان 27 سال است.

وی گفت: در حال حاضر 40 گروه مردم نهاد به صورت اختصاصی در حوزه جوانان در سطح آذربایجان شرقی فعال هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز