مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان:

حمایت از ورزش نیازمند به تقویت مطالبه گری عمومی در استان است

۱۳۹۴/۰۳/۰۷ - ۱۰:۵۴:۱۱
کد خبر: ۲۸۸۴۸۹
حمایت از ورزش نیازمند به تقویت مطالبه گری عمومی در استان است
افتخاری گفت: برای تقویت نگاه ها به موضوع اسپانسری و حمایت از ورزش استان نیازمند به تقویت مطالبه گری عمومی درسطوح مختلف جامعه هستیم تا از این طریق امکان رشد ظرفیت های ورزشی استان فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در دیدار با سعید جواهری توانا ضمن تبریک قهرمانی تیم ملی والیبال در امیدهای آسیا و حضور والیبالیست استان گفت: با برنامه ریزی که روی استعدادیابی از بین چهره‌های جوان والیبال همدان در سطوح پایه ایجاد شده است در حاضر والیبال همدان در کشور حرف های زیادی برای گفتن دارد.

وی عنوان کرد: راهبرد و اولویت برنامه‌های والیبال همدان باید سرمایه‌گذاری بر روی رده‌های سنی پایه باشد و بر اساس همین راهبرد، درخشش والیبالیست‌های همدانی در سال‌های آینده در سطح کشور را مورد ضمانت قرار می‌دهیم زیرا این ظرفیت در میان جوانان همدانی دیده می‌شود.

افتخاری تصریح کرد: هیأت والیبال همدان با برنامه‌ریزی اصولی و شناسایی استعداد‌ها می تواند افراد بیشتری را به والیبال کشور معرفی کند و استعدادهای بی شماری چون جواهری توانا در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: امروز لالجین قطب والیبال استان شده است و ما از این پس نگاه ویژه به این شهرستان خواهیم داشت و امیدواریم ورزشکاران بیشتری از این شهرستان به ورزش کشور معرفی شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: ایجاد زیرساخت های ورزشی در سطح شهرها و روستاها یکی از زمینه های تقویت ورزش در هر استان است که این زیر ساخت ها  در چند سال گذشته به خوبی در استان ایجاد شده است و در مقابل انتظار داریم مربیان نیز به امر استعدایابی توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه رشد والیبال در همدان به حضور بخش خصوصی بستگی دارد، گفت: والیبال یک رشته مردمی و پر طرفدار است، اما؛ رشد آن به حضور بخش خصوصی بستگی دارد و از همه نهاد‌ها یا اشخاص حقیقی که می‌توانند کمکی به توسعه والیبال کنند دعوت می‌کنیم که وارد عرصه والیبال و تیم‌داری شوند.

افتخاری افزود: برای تقویت نگاه ها به موضوع اسپانسری و حمایت از ورزش استان نیازمند به تقویت مطالبه گری عمومی درسطوح مختلف جامعه هستیم تا از این طریق امکان رشد ظرفیت های ورزشی استان فراهم شود.

وی اظهار کرد: موضوع ورزش حرفه ای و کمک به خلق استعدادهای ویژه در حوزه ورزش و حمایت از آنها تا رسیدن به سطوح مطرح ملی و بین المللی اهمیت فراوانی دارد چرا که انگیزه بخش به جوانان بوده و روحیه خودباوری و تمایل به ورزش را در سطح جامعه و استان تقویت می کند و به همین دلیل انتظار داریم بخش خصوصی و دستگاههای اجرایی چون شهرداری به کمک ورزش بیایند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: باید حمایت از ورزش در میان مدیران و خبرین جامعه ما نهادینه شود و مدیران از ورود به فعالیت های ورزشی و اختصاص اعتبار به این حوزه گریزان نباشند و نسبت به جامعه ای که در آن قرار دارند، احساس مسئولیت کنند و این مسئله در مورد صنایع و ظرفیت های بزرگ استان اهمیت فراوان تری دارد.

 

 

 

 

وی خاطر نشان کرد: کار تیم داری کار بزرگی است و مشکلات خاص خود را دارد  و باید در استان دست به دست هم بدهیم تا در این زمینه موفق شویم و بتوانیم با پتانسیلی که در والیبال استان داریم یک تیم بومی  وقوی را راهی لیگ برتر کنیم.

افتخاری گفت: در ورزش برد و باخت جریان دارد اما روند تیم داری روندی مثبت و انگیزه آوری است و به جوانان انگیزه تلاش و کوشش برای قرارگرفتن در تیم های مطرح کشور را می دهد که نباید از این ظرفیت غافل شد.

وی افزود: به همت حمایت از ورزشکاران استان و میدان دادن به آنها بخصوص در رشته های رزمی نظیر کشتی، تیراندازی، والیبال، قایقرانی و ورزش بانوان و ... اکنون موفقیت های فراوانی در صحنه های مختلف ورزشی در سطح ملی و آسیایی و بین المللی ایجاد شده که باید قدر این قهرمانی ها را دانست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان نگاه دولتمردان به توسعه ورزش را استان مثبت و ارزنده عنوان کرد و اظهار داشت: هر جا که مطالبه ای در زمینه های ورزشی مطرح بوده استاندار همدان حمایت لازم را صورت داده است و لذا نگاه دولتمردان به عرصه حمایت از ورزش در استان ها مثبت است و باید مسئولین محلی در این زمینه جدی تر و محکم تر پای کار بیایند و از نگاه مثبت مسئولین بالادستی در این زمینه استفاده کنند.

وی در پایان تاکید کرد: مشکلات ورزشکاران و جوانان استان در همه بخش ها برای اداره کل اهمیت فراوانی دارد و به جد مورد پیگیری قرار می گیرد و امیدواریم بتوانیم با همه محدودیت ها که در امور مالی داریم ، مسائل مورد نظر ورزشکاران را پیگیری کنیم و به نتیجه مطلوب برسانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز