مدیرکل بنیاد مسکن همدان:

استان همدان رتبه نخست را در اجرای طرح هادی در کشور دارد

۱۳۹۴/۰۳/۰۷ - ۱۱:۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۸۸۴۹۸
استان همدان رتبه نخست را در اجرای طرح هادی در کشور دارد
حسن ظفری گفت: استان همدان در زمینه بهسازی روستایی و اجرای فاز نخست طرح‎های هادی روستایی جز استان‎های برتر و مطرح کشور محسوب می‎شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  مدیرکل بنیاد مسکن همدان با اشاره به اینکه استان همدان در زمینه بهسازی روستایی و اجرای فاز نخست طرح‎های هادی روستایی جز استان‎های برتر و مطرح کشور محسوب می‎شود، اظهار داشت: در حال حاضر تمامی روستاهای استان همدان دارای طرح هادی روستایی بوده و خوشبختانه از سال گذشته بازنگری در طرح‎های هادی آغاز شده است.

وی افزود: به استناد ماده 11 قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرضه مسکن و ماده 194 قانون برنامه پنجم مقرر شد طرح هادی تمامی روستاهای بالای 20 خانوار تهیه و اجرا شود که استان همدان نیز در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.

ظفری تاکید کرد: به سبب این قوانین بنیاد مسکن استان همدان تاکنون اقدام به تهیه طرح هادی در تمامی روستاهای بالای 20 خانوار کرده و تهیه طرح تعیین محدوده نیز در روستاهای زیر 20 خانوار در همدان به اتمام رسیده است.

وی با اعلام اینکه تهیه طرح هادی در 100 درصد روستاهای استان همدان انجام شده است، بیان کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب بتوان فاز نخست روستاهای باقی‌مانده همدان را نیز در سریع‎ترین زمان اجرایی کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن همدان متأسفانه به‌دلیل عدم تامین و تخصیص کافی اعتبارات اجرای طرح هادی از سوی مراجع مربوطه، این بخش تاکنون در سطح کشور و همچنین در استان همدان در حد انتظار و مطالبات روستاییان محقق نشده است.

وی عنوان کرد: اگر چه درصد اجرای طرح هادی روستاهای بالای 20خانوار استان 49.6 درصد بوده و از متوسط کشوری که حدود 37 درصد است بالاتر بوده اما این استان با وجود 941 روستای بالای 20 خانوار نیازمند توجه بیشتر در تامین اعتبارات بهسازی روستائی از سوی قانونگذاران است.

ظفری بیان کرد: برای بهسازی معابر اصلی روستاهای بالای 20 خانوار استان همدان 325 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که امیدواریم در صورت تامین و تخصیص اعتبار تا پایان برنامه ششم توسعه شاهد بهسازی تمامی روستاهای بالای 20 خانوار در سطح استان باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز