سال گذشته؛

ارزش صادرات شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران به بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال رسید

۱۳۹۴/۰۳/۰۷ - ۲۲:۰۶:۴۶
کد خبر: ۲۸۸۵۷۲
ارزش صادرات شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران به بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال رسید
ارشدی گفت: سال گذشته نزدیک به 44 هزار تن انواع قطعات ریخته در این مجموعه تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شد.

مدیرعامل شرکت ریخته گری گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: سال گذشته از قطعات ریخته تولیدی در ریخته گری تراکتورسازی به ارزش 300 میلیارد و 722 میلیون ریال به خارج از کشور صادر شده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان شرقی، عبدالرحمن ارشدی افزود: این میزان ارز آوری در قالب صادرات 8 هزار و 422 تن قطعات ریخته نصیب کشور شده است.

وی در مقایسه ارقام یاد شده با مدت مشابه اظهار داشت: تناژ و ارزش صادرات سال گذشته در مقایسه با سال 92 به طور مساوی از 11 درصد رشد برخوردار بوده است.

وی مقصد صادرات محصولات تولیدی در مجموعه تحت مدیریتش را ایتالیا، بلاروس و برخی کشورهای اروپایی اعلام کرد و تصریح نمود: 11 شرکت فولاد و قطعه ساز کشور ایتالیا نظیر فیات، رویرو، پرآردی، او ام، آر جی، او ام آر،ایوکو و ... جزء قطعه سازان معتبر خودروسازان سبک و سنگین اروپا و حتی دنیا می باشند که قطعات ریخته مورد نیاز خود را از طریق مجموعه ریخته گری تراکتورسازی ایران تامین می کنند.

این فعال عرصه صنعت کشور درباره عملکرد حوزه تولید ریخته گری تراکتورسازی ایران یادآور شد: سال گذشته نزدیک به 44 هزار تن انواع قطعات ریخته در این مجموعه تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده که این حجم تولید در مقایسه با سال ما قبل آن رشد 12 درصدی داشته است.

به گفته وی، مجموع فروش داخلی و خارجی ریخته گری طی سال93 نزدیک به 2 میلیارد ریال می باشد که در مقایسه با سال 92 رشد 22 درصدی را نشان می دهد.

لازم به ذکر است قابلیت تولید بیش از 65 هزار تن انواع قطعات ریخته از جمله قطعات پیچیده داکتیل، توپی چرخ های خودروهای سنگین، قطعه بلوک سیلندر برای انواع خودروهای تولید داخل مانند نیسان، روآ، تولید بیش از 200 هزار بلوک سیلندر خودروی 206 ،300 هزار قطعه بلوک سیلندر پراید و تامین نیاز ایران خودرو در ریخته گری گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نشان از ظرفیت و قابلیت های بالقوه این مجموعه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز