رئیس اداره ورزش و جوانان کرمانشاه:

جشنواره ورزش‌های سنتی با ساز و دهل و هلپرکه در دهکده برگزار می‌شود

۱۳۹۴/۰۳/۰۸ - ۱۳:۱۸:۲۰
کد خبر: ۲۸۸۶۷۶
جشنواره ورزش‌های سنتی با ساز و دهل و هلپرکه در دهکده برگزار می‌شود
ورزش امری الزامی و مهم است و مردم باید ورزش را نه در کنار زندگی بلکه جزیی از زندگی خود بدانند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه گفت: جشنواره ورزش‌های سنتی و بازی‌های  بومی و محلی  شهرستان کرمانشاه با اجرای موسقی سنتی مناطق پنج‌گانه کرمانشاه، ساز و دهل  و حرکت موزون ورزشی و هلپرکه کردی شاد راس ساعت چهار امروز 8 خرداد 1394 در دهکده المپیک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، مصطفی باباملکی اظهار داشت: این جشنواره با پرواز بادبادک‌ها و رژه اسب‌ها شروع می‌شود و با اجرای هنری و ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی شرکت‌کندگانی از بخش‌های؛ بیلوار، سرفیروزآباد، کوزران، ماهیدشت و بخش مرکزی در دهکده ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: ورزشکاران در رشته‌های سوارکاری، کوهنوردی، دوچرخه سواری، موتور سواری، اتومبیل‌رانی، شطرنج، پارگرایدر، دارت، طناب‌کشی، ورزش عصرگاهی، زوران، پارکور، تریارد دوچرخه نیز برنامه و  نمایش  اجراء خواهند کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه گفت: هدف از برگزاری این برنامه پاسداشت عیاد مبارکه در راستای نشاط و شادابی است که باید مردم را به سمت ورزش سوق دهیم.

باباملکی ادامه داد: ورزش امری الزامی و مهم است و مردم باید ورزش را نه در کنار زندگی بلکه جزیی از زندگی خود بدانند.

وی افزود: ورزش در زندگی افراد تاثیرگذار است و مردم برای این که بدنی سالم داشته باشند باید ورزش را جزیی از زندگی خود بدانند بر این اساس ایجاد فضای شادابی و نشاط در جامعه از طریق ورزش، تندرستی و سلامت جامعه را در پی خواهد داشت.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه گفت: خوشبختانه در تمامی بخش‌ها امکانات بسیار خوب و مطلوبی ایجاد شده که استفاده از آن‌ها می‌تواند در راستای کمک به سلامت عمومی جامعه بسیار مفید باشد.

باباملکی ادامه داد: بدن سالم و تندرستی جزء با پرداختن به امر ورزش میسر نمی‌شود.

وی افزود: ما با اجرای این برنامه‌ها و برگزاری این جشنواره قصد داریم که سنت‌ها و آیئن‌ها را حفظ و نماییم و در کنار ورزش‌های سنتی و بازهای بومی و محلی نیز ورزش‌های و قابلیت‌های هیئت‌ها و ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و مدرن هم به نمایش گذاشته شوند و ظرفیت دهکده نیز به جامعه ورزش معرفی شود.

باباملکی در پایان گفت: اداره ورزش و شهرستان کرمانشاه با حمایت از اداره کل و فرمانداری کرمانشاه، شورای شهر، خدمات موتوری شهرداری، تربیت‌بدنی شهرداری، هلال احمر، سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، بانک تجارت، بانک قرض‌الحسنه رسالت، ثامن‌الجج، شورای همانگی با مواد مخدر، آتش‌نشانی این جشنواره برگزار شده که از زحمات همه‌ی آن‌ها تشکر می‌کنم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز