معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار هرمزگان گفت:

جهاد دانشگاهی که منشاء تحولات و تاثیرات مثبتی در استان است

۱۳۹۴/۰۳/۰۹ - ۰۹:۰۸:۵۰
کد خبر: ۲۸۸۷۸۹
جهاد دانشگاهی که منشاء تحولات و تاثیرات مثبتی در استان است
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار هرمزگان گفت: جهاد دانشگاهی که منشاء تحولات و تاثیرات مثبتی در استان است، باید به همراه سایر دانشگاه های استان، زنجیره های ارزش را از نظر علمی و فنی شفاف و تبیین کنند و با تکمیل زنجیره های قبل و بعد، تعداد جوانان بیکار می توانند در صنایع جذب شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، صالح دریانورد در دومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری استان افزود:جهاد دانشگاهی که منشاء تحولات و تاثیرات مثبتی در استان است، باید به همراه سایر دانشگاه های استان، زنجیره های ارزش را از نظر علمی و فنی شفاف و تبیین کنند و با تکمیل زنجیره های قبل و بعد، تعداد جوانان بیکار می توانند در صنایع جذب شوند.

وی بیان کرد: یکی از چالش های مطرح شده، عدم تناسب فعالیت های آموزشی و فضای کسب و کار در استان است که ارتباط بین دانشگاه و صنعت آن طوری که باید قوی نیست و ما باید از حوزه صنعت برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنایع استفاده کنیم و دانشجویان نیز از فضای کارگاهی صنایعی همچون آلومینیوم و فولاد استفاده کنند.

رییس کارگروه تحصصی اشتغال و سرمایه گذاری استان اضافه کرد: بمنظور همپوشانی وساماندهی برنامه های آموزشی و تبادل اطلاعات بین فعالیت های دانشگاه و بازار کار استان، جلسات مشترکی با دانشگاهها صورت گرفته و تفاهم نامه هایی نیز منعقد شده است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری هرمزگان در ادامه اظهارداشت: دولت ظرفیت ها و تسهیلاتی را بمنظور ایجاد اشتغال برای بخش های خصوصی از طریق بانکها فراهم کرده است که مقرر شده تمام تصویب نامه ها و مقرراتی که تسهیل کننده شرایط کسب و کار و بخشودگی جرایم واحدهای مشکل دار است، در ابتدای تمام جلسات کارگروه تخصصی اشتغال استان در اختیار اعضاء کارگروه قرار داده شود تا بتوان در جهت رفع موانع تولید استفاده شود.

دریانورد اضافه کرد: بخش نامه هایی نیز در خصوص پرداخت جرائم و دیرکرد بنگاههای اقتصادی و تولیدی به بانکها ابلاغ می شود که باید از طرق مختلف به اطلاع افراد برسانیم تا کارآفرینان و بنگاههای تولیدی بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری هرمزگان گفت: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، آن دسته از واحد های تولیدی که طی 2 سال گذشته به دلایلی خارج از اختیار خود نتوانسته اند تعهدات خود را در قبال شبکه بانکی کشور عملی کنند، مشمول بخشودگی قرار می گیرند و بر اساس این بخشنامه، بانک ها و مؤسسات اعتباری موظفند نسبت به اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی اقدام کنند.

وی خواستار ساماندهی مشاغل خرد در سطح شهر بندرعباس بویژه مشاغلی که بانوان در آن فعالیت می کنند، شد و گفت: صندوق کارآفرینی و امید در این خصوص تسهیلاتی را به متقاضیان می دهد.

بیش از سه هزار و 900 نفر توسط کاریابی ها در هرمزگان مشغول به کار شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در ادامه این جلسه گفت: از مجموع هفت هزار و 800 جوینده کار ثبت نام کننده در کاریابی های استان، ظرف یکسال گذشته سه هزار و 911 نفر مشغول به کار شده اند.

محمد علی سلیمی" افزود:40 درصد این شاغلین را بانوان و 60 درصد را آقایان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه 39 درصد از مجموع هفت هزار و 800 جوینده کار بازار کار آشکار استان را دانش آموختگان دانشگاهی تشکیل می دهند، اظهارکرد: باید تناسبی بین آموزش های مراکز آموزش عالی با بازار کار ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: بمنظور هماهنگی فعالیت های بین بازار کار استان با آموزش عالی، سال گذشته با همکاری دستگاههای اجرایی و بنگاههای اقتصادی، رشته های مورد نیاز استان نیازسنجی شد تا از این طریق بتوان نیروهای مورد نیاز صنایع استان را تامین کرد.

وی در ادامه گفت: با توجه به رویکرد فعالیت های اقتصادی به صنعت بویژه در شرق استان از هم اکنون باید نیروهای مورد نیاز این بخش آموزش داده شوند تا در آینده بتوان از آنها استفاده کرد.

سلیمی در ادامه بیان کرد: یکی از دغدغه های دولت حل معضل اشتغال است که امسال برای این امر 4 هزار میلیارد بودجه اختصاص داده شده است که منتظر اختصاص بودجه به استانها هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز