ربیع فلاح: مازندران باید قطب کشاورزی باشد ولی ...

نوبخت: اعتبارات ملی مازندران ۴۰ درصد افزایش یافت

۱۳۹۴/۰۳/۱۰ - ۱۰:۳۱:۴۵
کد خبر: ۲۸۹۱۳۲
نوبخت: اعتبارات ملی مازندران ۴۰ درصد افزایش یافت
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در جلسه شورای برنامه ریزی مازندران از افزایش اعتبارات ملی و استانی این استان شمالی خبر داد.

عصر  دیروز جلسه شورای برنامه ریزی مازندران با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران؛ معاون رئیس جمهور در این جلسه با بیان اینکه صنعت، گردشگری و کشاورزی 3 فرصت توسعه مازندران محسوب می شود، گفت:  استان مازندران حق بسیار بزرگی دارد که نباید برای دادن این حق کوتاهی کرد.

وی ادامه داد: من فرزند شمال کشور هستم و باید طوری کار کنیم که در آینده حسرت کارهایی که می توانستیم برای منطقه انجام دهیم ولی انجام نشد را نخوریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه با بودجه سال 94 می توان بخشی از عقب افتادگی های مازندران را جبران کرد، اظهار داشت: اعتبارات ملی مازندران در سال 94 از 268 میلیارد تومان به 378 میلیارد تومان افزایش یافته است و اعتبارات پروژه های استانی مازندران در سال 94 هم از 298 میلیارد تومان به 391 میلیارد تومان افزایش یافت.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اعتبارات عقب افتادگی استان از 172میلیارد تومان به 286 میلیارد تومان رشد داشته، افزود: اعتبارات جاری استان مازندران نیز از 256 میلیارد تومان به 311 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی در مورد سفر رئیس جمهور به مازندران گفت: تا به امروز زمان این سفر مشخص نشده است.

نوبخت با بیان اینکه رئیس جمهور در سفرهای استانی طرح هایی که تا پایان عمر دولت در سال 96 باید به بهره برداری برسد را پیگیری می کنند، ادامه داد: از مسئولان استان مازندران می خواهم به جای طرح های متعدد کوچک، حداکثر 10 طرح بزرگ و حیاتی را در دستور کار خود قرار دهند تا رئیس جمهور برای سفر به مازندران ترغیب شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تصریح کرد: مازندران باید لوکوموتیو باشد نه واگن چون اگر حرکت کند می تواند کل کشور را به حرکت بیاندازد.

وی خطاب به رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران گفت: شما  نماینده تام الاختیار بنده در استان مازندران هستید.

نوبخت در پایان از استاندار خواست طرح هایی که در گذشته بدون توجیه کلنگ خورده اند را کنار گذاشته و پیگیری نکند.

 

ربیع فلاح: مازندران باید قطب کشاورزی باشد ولی...

در ادامه این جلسه استاندار مازندران گفت: از اولین روز کاری بنده در استان موضوع همدلی و وحدت را در دستور کار قرار دادیم.

ربیع فلاح جلودار با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید خدمات ارزنده ای در استان ارائه شده، افزود: بعد از حادثه برف سال 92، تقریبا در تمام برنامه ریزی های مربوط به این حادثه موفق عمل کردیم.

وی ادامه داد: بعد از شروع فعالیت در استانداری مازندران با همه توان در سطح ملی و استانی در راستای سیاست های کلی دولت در حوزه های اقتصادی، تورم، صنعت، کشاورزی، اشتغال و ... اقدامات مناسبی را انجام دادیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر اینکه سال 93 سال بی نظیری برای مازندران بود، افزود: در سال 93 استان مازندران تبدیل به کارگاه سازندگی شده بود.

فلاح تصریح کرد: در سال گذشته 10هزار میلیارد تومان در بخش های خصوصی و دولتی مازندران سرمایه گذاری شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه در سال گذشته بانک های استان به واحدهای تولیدی 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات دادند، اظهار داشت: آبرسانی به شهرهای گروه الف استان، آغاز بزرگراه قائمشهر به ساری، زه کشی اراضی کشاورزی و... از جمله طرح های بزرگ استان محسوب می شود.

وی افزود: معتقدیم 50 درصد اقتصاد 19 شهر ساحلی مازندران باید از طریق دریا تامین شود لذا با توجه به مدیریت نامناسبی که در گذشته انجام شده بود، طرح ساماندهی سواحل دریا را با جدیت آغاز کردیم.

فلاح با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید دیگر شاهد افزایش یک باره قیمت اجناس نیستیم، گفت: با تلاش های دولت تورم از 46 درصد به 15 درصد کاهش یافت.

استاندار مازندران تصریح کرد: به رغم اینکه تاکید می شود مازندران باید قطب کشاورزی باشد ولی تنها 8درصد آب های سطحی مهار می شوند در صورتی که با مهار آب های سطحی و زه کشی اراضی می توان تولید محصولات را به دو برابر افزایش داد.

 

آیت الله طبرسی: استخاره کردم؛ سفر روحانی به مازندران خوش یمن است

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: بعد از گذشت 36 سال از انقلاب، مازندران همچنان با مشکلات زیادی روبرو است.

آیت الله نورالله طبرسی با اشاره به اینکه دکتر نوبخت، معاون رئیس جمهور، از چهره های آشنا به مشکلات استان های شمالی است، افزود: مازندران نتوانست در صنعت، کشاورزی و گردشگری قطب کشور شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی مازندران اشتغال و بیکاری جوانان است.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه تنها از 18درصد از اراضی قابل استفاده کشاورزی در مازندران، استفاده بهینه می شود، اظهار داشت: در کنار مذاکرات خارجی، دولت باید بحث اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرد.

امام جمعه ساری تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با تیم مجربی که در اختیار دارد می تواند مشکلات را ساماندهی دهد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دکتر روحانی در مازندران بیشترین درصد آرا را به دست آورد، افزود: از رئیس جمهور انتظار می رود هر چه زودتر به استان مازندران سفر کنند.

آیت الله طبرسی در پایان گفت: استخاره کردم و دیدم سفر رئیس جمهور به مازندران خوش یمن خواهد بود.

 

حسینی: حق واقعی مازندران را بدهید تا روی پای خود بایستیم

در بخش دیگری از این جلسه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مردم مازندران با توجه به وجود منابع خدادادی نباید گرسنه باشند.

سیدهادی حسینی با بیان اینکه 15هزار تحصیل کرده رشته کشاورزی در مازندران بیکار هستند، افزود: در صورتی که کشورهای همسایه به تولیدات کشاورزی استان مازندران نیاز دارند ولی زمینه صادرات فراهم نیست.

وی ادامه داد: با توسعه کشاورزی و صادرات محصولات می توان اقتصاد استان را متحول کرد.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به دنبال کالبدشکافی و پیدا کردن مقصر وضعیت فعلی مازندران نیستم، افزود: مازندران سهمی بیشتر از حق خود از دولت نمی خواهد ولی به کمتر از حق خود هم رضایت نمی دهد.

حسینی تصریح کرد: اگر حق واقعی مازندران به مردم این استان داده شود، مازندران می تواند بدون مشکل روی پای خود بایستد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچگاه توسعه صنعت، کشاورزی و گردشگری در مازندران به جایگاه واقعی اش نرسیده، افزود: پروژه های مازندران بار سنگین خسارات منابع طبیعی و زیست محیطی را بر دوش دارند و برای برطرف این مشکل نیاز به نگاه ویژه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

وی ادامه داد: شمال توسعه یافته می تواند محل مسافرت هموطنانی باشد که کشورهای خارجی  را برای مسافرت های تفریحی ترجیح می دهند.

 

شریعت نژاد: نگاه به استان های شمالی باید عوض شود

نماینده مردم شهرستان های رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: دکتر نوبخت ظرفیتی برای نمایندگان شمال کشور محسوب می شوند.

شمس الله شریعت  نژاد با بیان اینکه بعد از انقلاب در حق مردم شمال کشور جفا بسیاری شده،  افزود : به دلیل اینکه در مازندران ظرفیت سازی برای اشتغال نشده امروز شاهد بیکاری در این استان هستیم.

وی ادامه داد:  چرا با این همه جاذبه های گردشگری در مازندران شاهد سرمایه گذاری حداقلی در حوزه گردشگری نیستیم؟

این نماینده مجلس در جلسه شورای برنامه ریزی مازندران با بیان اینکه مازندران قطب گردشگری و کشاورزی نامیده می شود ولی آثاری از این حوزه ها در استان دیده نمی شود، اظهار داشت: نگاه دولت به استان های شمالی باید عوض شود و نگاه سنتی جایش را به نگاه نو بدهد.

شریعت نژاد تصریح کرد: کشاورزان مازندران بعد از برف سال 92 نتوانستند محصولات خوبی برداشت کنند و انتظار می رود دولت در سال 94 با عدم واردات بی رویه با کشاورزان و باغداران مازنی همراهی کند.

وی با اشاره به ماده 180 گفت: ای کاش این قانون اجرا نمی شد و به نمایندگان ریالی برای کارهای عمرانی تعلق نمی گرفت هرچند که بنده تمام این پول را در حوزه انتخابیه ام برای پروژه های نیمه کاره اختصاص داده ام.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز