نشست صمیمانه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان با اعضای انجمن صنفی کشاورزی استان

۱۳۹۴/۰۳/۱۱ - ۰۷:۱۴:۳۰
کد خبر: ۲۸۹۳۱۰
نشست صمیمانه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان با اعضای انجمن صنفی کشاورزی استان
درنشست صمیمانه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان با اعضای انجمن صنفی کشاورزی استان تعدادی از اعضاء انجمن صنفی کشاورزی با مراجعه به دفتر مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان از مشکلات پیش روی کشاورزان در استان مواردی را بیان داشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، تعدادی از اعضاء انجمن صنفی کشاورزی با مراجعه به دفتر مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان از مشکلات پیش روی کشاورزان در استان مواردی را بیان داشتند.  

در این نشست صمیمی اعضای انجمن صنفی کشاورزی، مدیرعامل آب منطقه ای، معاون و مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای هرمزگان حضور داشتند.

اعضای انجمن صنفی کشاورزی ضمن بیان مشکلات کشاورزان در مواجهه با پدیده کم آبی ، از انتقال آب سد استقلال به بندرعباس جهت آبیاری فضای سبز آن هم در شرایطی که کشت محصولات و معیشت کشاورزان با معضلات جدی روبرست گلایه کردند وخواستار رسیدگی به موضوع ، ارائه راهکار مشکلات وعبور از این شرایط دشوار شدند.

در ادامه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان پس از استماع مطالبات مراجعه کنندگان ضمن اظهارآگاهی و درک کامل از مشکلات کشاورزان بیان کرد: با توجه به کاهش 70 درصدی بارندگی در سال گذشته و همچنین ممنوعه و بحرانی بودن دشتهای استان امکان تخصیص آب به بخش کشاورزی وجود ندارد.

مهندس محمدباقر حیدری گفت : در حال حاضر جلوگیری از اضافه برداشت چاهها و حفظ و حراست از سفره های آب زیرزمینی یک وظیفه ملی است که اجرا و نظارت آن از سوی شورای عالی آب مورد تأکید جدی قرار گرفته است.

 وی با بیان این مطالب از کشاورزان خواست در انجام این وظیفه خطیر و بزرگ هم پا و همیار آب منطقه ای باشند.

در ادامه معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای هرمزگان ضمن تشریح طرح احیاء و تعادل بخشی اعلام کرد : اجرای این طرح ملی و بزرگ می تواند تا حد زیادی از بروز بحران آب جلوگیری نماید.

 علیرضا صادقی اظهار داشت : در این طرح با نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاهها و کنترل برداشت ، توزیع عادلانه آب بین کشاورزان عملی خواهد شد.

در پایان اعضای خانه کشاورز با اعلام آگاهی کامل از شرایط بحرانی آب استان و آگاهی از تلاشهای شرکت آب منطقه ای برای تأخیر در بروز بحران آب ، به منظور هم اندیشی در زمینه روشهای اصلاح الگوی کشت و پیدا کردن بازارهای مصرف جهت فروش محصولات خود ، خواستار برگزاری جلساتی مشترک با مسئولین جهاد کشاورزی استان در حضور خانه کشاورز استان شدند.

نظر شما