نماینده مردم قزوین در مجلس:

کتابخانه های عمومی بازوان مهم فرهنگی جامعه هستند

۱۳۹۴/۰۳/۱۱ - ۱۱:۴۲:۳۵
کد خبر: ۲۸۹۴۳۵
کتابخانه های عمومی بازوان مهم فرهنگی جامعه هستند
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دین اسلام نیز کتابخوانی و مطالعه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: یکی از مهمترین راهبردها در یک برنامه ریزی صحیح فرهنگی، رواج کتابخوانی و مطالعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسینی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری کتابخانه های قزوین که با حضور جمعی از مسئولان این نهاد برگزار شد، افزود: کتابخانه های عمومی بازوان مهم فرهنگی جامعه هستند که باید بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

عضو هیات امنای کتابخانه های عمومی کشور اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب نیز در خصوص مطالعه تاکیدات بسیاری دارند و به مناسبت های مختلف به اهمیت مطالعه و کتابخوانی اشاره نموده اند.

وی ادامه داد: گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه اثرات مناسب بسیاری دارد که ارتقای فرهنگ عمومی به عنوان یکی از مهمترین آنها محسوب می شود.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: افزایش مطالعه بطور ناخودآگاه ارتقای سطح عمومی علم و آگاهی در جامعه را در پی دارد و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی از محورهای زیربنایی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار است.

وی تصریح کرد: هر کشوری که از سطح مطالعه بالایی برخوردار باشد، به موفقیت های بیشتری نیز دست خواهد یاف و تفکر خلاقانه و استعدادیابی و ایجاد بستر برای تفکرات ناب با مطالعه و خواندن و آگاهی محقق می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی های کارشناسی در رابطه با علل کاهش مطالعه در سطح جامعه اضافه کرد: گرانی قیمت کتاب و توجه بیش از حد عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان به شبکه های مجازی موجب شده، جایگاه کتاب در زندگی نسل جدید کمرنگ شود.

این مسوول تاکید کرد: این وظیفه کتابخانه های عمومی است که با برنامه ریزی و نیازسنجی دقیق، خدماتی به روز و مفید ارایه داده و گام های مفیدی در جهت خدمت رسانی بردارند.

حجت الاسلام حسینی ضمن تاکید بر اهمیت مشارکت مردم و دولت در راستای توسعه کتاب و کتابخانه های عمومی، فعالیت در این حوزه را وظیفه تمامی آحاد جامعه ذکر کرد.

وی از افزایش حقوق کارکنان کتابخانه ها نسبت به سال های گذشته خبر داد و گفت: دریافت مجوز جذب نیرو برای کتابخانه های عمومی در سطح کشور و تصویب تبصره ماده شش آیین تاسیس و نحوه اداره کتابخانه های عمومی از مهمترین دستاوردهای کمیسیون فرهنگی مجلس می باشد.

حجت الاسلام حسینی ابراز امیدواری کرد با توجه به اهمیت قشر زحمتکش کتابدار و لزوم حمایت بیشتر مادی و معنوی از آنها، در تلاش هستیم اقداماتی مفیدتر به منظور افزایش رضایت کتابداران فراهم شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: در این میان جایگاه والای شغل کتابداران به عنوان یکی از متولیان فرهنگ باید بیشتر شناسانده شود زیرا آن ها حلقه اتصال بین مردم و مسوولان فرهنگی کشور هستند.

وی ادامه داد: هنر کتابدار در این است که با مشورت دادن به مراجعین و معرفی کتب مرجع به آنها، اعضای کتابخانه های را در خصوص مطالعه راهنمایی کنند و اشتیاق به مطالعه را نزد افراد افزون تر کنند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با حضور در کتابخانه های عمومی امام خمینی(ره) و عارف قزوینی ضمن بازدید از این کتابخانه ها از نزدیک در جریان نحوه خدمات رسانی و مشکلات و کمبودهای کتابخانه های عمومی قرار گرفت.

نماینده مجلس 2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز