استاندار همدان:

جوانان سرمایه اجتماعی و موتور محرک جامعه هستند

۱۳۹۴/۰۳/۱۳ - ۱۱:۴۲:۵۷
کد خبر: ۲۸۹۸۱۴
جوانان سرمایه اجتماعی و موتور محرک جامعه هستند
نیکبخت تاکید کرد: باید در مسوولیت های مختلف از جوانان استفاده کرد و به دنبال رفع مشکلات این قشر باشیم زیرا فکر جوان سرمایه اجتماعی و فعالیت های جوانان موتور محرکه جامعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، استاندار همدان در مراسم تحلیل از قهرمانان فرا ملی و جوانان برتر استان با تبریک هفته جوان و فرارسیدن ولادت حضرت عصر(عج) و با اشاره به اینکه ورزش موجب توسعه و پیشرفت استان است، افزود: موفقیت براساس شایستگی جوانان ایجاد و همین امر موجبات سربلندی کشور و استان در عرصه های مختلف و میادین متعدد قاره ای، فوق قاره ای و بین المللی را سبب می شود.

وی با تاکید براینکه شان، عظمت، تاریخ و استعداد استان همدان برتر از اینهاست و جا دارد در همه حوزه های ورزشی، استان همدان خوش بدرخشد، اظهارداشت: اداره ورزش و جوانان توجه خوبی به ورزش استان دارد اما با توجه به شرایط بودجه ای که بر اثر سایه شوم تحریم ها و شرایط اقتصادی کشور ایجاد شده است هنوز نتوانسته آن طور که باید به ورزش استان خدمت کند.

استاندار همدان درادامه با بیان اینکه جوان در هر کشوری نیروی محرکه توسعه است به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند کشوری که فاقد جوان کافی و بارز باشد از توسعه و پیشرفت محروم است، اشاره کرد و ابرازداشت: تکثیر نسل و وجود جوان در هر نسلی ضروری است.

نیکبخت با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۴ میلیون جوان در کشور وجود دارد، یادآورشد: از این تعداد جوان ۶۰۰ هزار نفر در استان همدان زندگی می کنند که می توانند قوه محرکه در توسعه و نشاط کشور به خصوص استان همدان باشند.

وی با تاکید براینکه باید درکشور برای جوانان ایجاد اشتغال کنیم، گفت: جوانان باید مشغول به کاری باشند چرا که این جوانان در آینده اداره کشور را به دست می گیرند.

نیکبخت در ادامه با بیان اینکه جوانی که شغل نداشته باشد هزار و یک دسیسه درکمین اوست افزود: اشتغال باید از عمده ترین برنامه های کشور و استان باشد و در این زمینه مسئولات تمام دستگاه ها باید برای ایجاد اشتغال پایدار تلاش کنند.

وی باتاکید براینکه جوان بحران نیست بلکه سرمایه است، اظهارداشت: جوان راهگشای مشکلات خود و جامعه است و باید پای صحبت این قشر از جامعه بنشینیم و آنها را راهنمایی کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه با جوانان باید با زبان خودشان صحبت کرد، ابرازداشت: جوان آمرانه هیچ کاری را انجام نمی دهد بلکه باید با زبان خودشان با آنها مشاوره ،همدلی و همزبانی داشته باشیم.

نیکبخت در ادامه با اشاره به اینکه جوانان همواره یار و یاور انقلاب و نظام بوده اند، گفت: امیدواریم این سرمایه ها همچنان پایدار و رو به افزایش، سلامت و با نشاط باشند و ما نیز باید به دنبال ایجاد نشاط در جوانان باشیم.

وی با با بیان اینکه باید اشتغال جوانان را تسهیل کنیم، افزود: وقتی دولت تدبیر و امید از اشتغال، بهبود و رونق اقتصادی حرف می زند دلیلش ایجاد شغل و ایجاد نشاط برای جوانان است.

استاندار همدان اظهار داشت: تحریم ها و برخی موارد این روند را کند کرده اما تصمیم دولت رفع موانع پیشروی جوانان است که امیدورایم هر چه زودتر این موانع برطرف شود و شاهد پویایی و نشاط در بین جوانان باشیم.

نیکبخت در پایان با بیان اینکه ورزش از جمله شرایط اساسی ممکلت و جوانان است، یادآورشد: باید ورزش های پهلوانی و همگانی را در بین جوانان و نوجوان رواج دهیم لذا ما نیز وظیفه داریم که از تقویت، حفظ و صیانت از آن تلاش کنیم.

در پایان این این مراسم از ۱۰ جوان نخبه استان در حوزه های مختلف و از ۳۳ قهرمان فراملی در رشته های المپیکی که در مسابقات آسیایی سال ۹۳ حضور داشتند و دو داور و دو مربی که در مسابقات فراملی حضور داشتند و مربیان تیم های اعزامی تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز