رئیس میراث فرهنگی شهرستان کبودرآهنگ:

۶۰ هنرمند کبودرآهنگی بیمه صنایع دستی شده‌اند

۱۳۹۴/۰۳/۱۷ - ۱۰:۰۱:۳۴
کد خبر: ۲۹۰۳۹۹
۶۰ هنرمند کبودرآهنگی  بیمه صنایع دستی شده‌اند
غلامی با بیان اینکه تاکنون حدود 60 هنرمند صنایع دستی بیمه شده‌اند، افزود: این بیمه‌شدگان در سال‌های گذشته بیمه شده‌اند و اکنون با توجه به دستورالعمل ابلاغی امکان بیمه شدن وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس میراث فرهنگی شهرستان کبودراهنگ از برگزاری تور یکروزه ویژه صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ خبر داد و اظهار کرد: با توجه به هفته صنایع‌دستی هنرمندان در قالب این تور یک روزه ضمن بازدید از برخی کارگاه‌های صنایع دستی از اماکن دیدنی نیز بازدید می‌کنند.

وی به برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی از سوی کانون بانوان اشاره کرد و گفت: بانوان شهرستان با برپایی این نمایشگاه آثار هنری خود را به معرض نمایش گذاشته‌اند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان کبودراهنگ بیان کرد: خانه صنایع‌دستی کبودراهنگ در حمام تاریخی اعظم این شهر افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در خانه صنایع‌دستی کارگاه آموزشی در رشته‌های مختلف برپا شده و کارگاه سفال نیز به صورت دائم در این مکان برپاست.

غلامی با اشاره به اینکه جلسه مشترک هم اندیشی با صنعتگران و دهیاران برپا می‌شود، افزود: این جلسه در راستای بررسی مشکلات حوزه صنایع‌دستی و ارائه راهکارها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 60 هنرمند صنایع دستی بیمه شده‌اند، افزود: این بیمه‌شدگان در سال‌های گذشته بیمه شده‌اند و اکنون با توجه به دستورالعمل ابلاغی امکان بیمه شدن وجود ندارد.

 رئیس میراث فرهنگی شهرستان کبودراهنگ در پایان یادآور شد: نقاشی روی سفال، سرمه‌دوزی، سراجی سنتی، میناکاری، گلیم‌بافی و معرق در شهرستان فعال است.

نظر شما