استاندار کرمانشاه:

فرهنگ کمک به نیازمندان در جامعه نهادینه شده است

۱۳۹۴/۰۳/۱۷ - ۱۵:۰۶:۳۰
کد خبر: ۲۹۰۵۴۷
فرهنگ کمک به نیازمندان در جامعه نهادینه شده است
مردم اگر احساس کنند که کمک‌هایشان به دست فقرا و مستمندان می‌رسد راغب‌تر می‌شوند که مشارکت کنند.

اولین جلسه شورای زکات استان کرمانشاه در سال 94 با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، استاندار کرمانشاه و اعضای این ستاد در محل دفتر آیت‌الله علما تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، ابراهیم رضایی‌بابادی  در این جلسه به خصوصیات یک حکومت دینی که در آن مردم مشارکت گسترده ای در حل مشکلات جامعه دارند به اهمیت زکات در اسلام و در فرهنگ کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: باید تمام سعی خود را بکار بگیریم که درآمدهای حاصله از زکات مستقیماً صرف معیشت، مسکن و مشکلات فقرا و نیازمندان شود و کمتر  در جاهای دیگر هزینه گردد.

وی افزود: فرهنگ کمک به نیازمندان در جامعه ما نهادینه شده است و مردم اگر احساس کنند که کمک‌هایشان به دست فقرا و مستمندان می‌رسد راغب‌تر می‌شوند که در این مسئله مشارکت کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: می‌توان برنامه‌ای طراحی کرد تا از ظرفیت دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها در ترویج فرهنگ زکات استفاده کرد و کسانی که در این راستا موفق عمل می‌کنند را  تشویق کرد تا الگویی برای این امر شوند.

رضایی‌بابادی نقش صدا و سیما را در ترویج و تبیین فرهنگ زکات موثر برشمرد و گفت: صدا و سیما می‌تواند برخی از تولیداتش را به سمت ترویج زکات در بین مردم سوق دهد که مطمئنا تاثیرات مناسبی را در بین مردم خواهد داشت.

وی نقش سمن‌ها را نیز در راستای توسعه فرهنگ زکات را نقشی تاثیرگذار ارزیابی کرد و افزود: گروه‌هایی که می‌توانند در خصوص زکات فعالیت‌های مرتبط داشته باشند می‌توانند با تشکیل سمن‌هایی با موضوع زکات در ترویج  و نهادینه کردن آن نقش بسزایی داشته باشند و همچنین می‌توان از جوانان طرح هجرت هم در تبلیغ این امر دینی استفاده کرد.

رضایی‌بابادی در پایان گفت:هر نهاد و یا  دستگاهی که عضو این ستاد است باید برنامه و طرح نیز برای تقویت این ستاد داشته باشد تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌های موجود در راه نهادینه کردن زکات در جامعه استفاده لازم را ببریم.

 

نظر شما