برنامه های فرهنگی – هنری ماه مبارک رمضان هرمزگان اعلام شد

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۰۸:۳۸:۴۰
کد خبر: ۲۹۰۸۴۱
برنامه های فرهنگی – هنری ماه مبارک رمضان هرمزگان اعلام شد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان: برنامه ها و فعالیت های فرهنگی – هنری ماه مبارک رمضان استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علیرضا درویش نژاد ضمن تأکید بر تقویت برنامه های فرهنگی هنری مرتبط با ماه مبارک رمضان گفت: این ماه فرصت بسیار خوبی است که جنبه های دینی و معنوی فعالیت ها و برنامه ها تقویت شود.

وی اضافه کرد: برنامه ها و فعالیت های دینی و قرآنی مختص مساجد و مؤسسات مذهبی نیست بلکه این برنامه ها باید وارد لایه های عمومی جامعه شود و فرهنگ و هنر بستر مناسبی برای هم افزایی فعالیت های قرآنی و دینی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان به ظرفیت های دینی و قرآنی حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از ۸۵۰ کانون فرهنگی هنری و نزدیک به ۱۰۰ مؤسسه قرآنی در سطح استان مدیریت فعالیت های فرهنگی هنری مرتبط با حوزه دین و قرآن را بر عهده دارند اما امسال در اقدامی خاص، فعالیت ها و برنامه ها با رویکردی مردمی تر ، مجدانه تر و هماهنگ تر اجرا و برگزار می شود.

درویش نژاد بر استفاده از تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها در سایر حوزه ها و بخش ها تأکید کرد و افزود: ادارات، سازمان ها، نهادهای مردمی، دفاتر امامان جمعه و جماعت، شوراهای شهر و روستا و … از ظرفیت های خوبی برخوردارند که باید شناسایی و در فعالیت ها و برنامه های قرآنی و دینی مرتبط با ماه مبارک رمضان به صورت مشارکتی استفاده شود.

وی یادآور شد: هنرمندان رشته های مختلف نیز می توانند در این حوزه بسیار مثمر ثمر باشند و ضرورت دارد که از توانمندی این قشر بیش از گذشته در حوزه دین و قرآن استفاده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اطلاع رسانی مناسب و مستند سازی فعالیت ها را بسیار ضروری دانست و گفت: لازمه یک برنامه موفق، مشارکت حداکثری مردم در آن فعالیت می باشد که اطلاع رسانی خوب و تدارک برنامه های مناسب با نیاز و ذائقه مردم و مشارکت سازمان ها و نهادهای مختلف شروط اصلی هستند.

درویش نژاد به برنامه های فرهنگی – هنری ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات تفسیر و تدبر در قرآن، محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی، ملی و استانی همراه با تواشیح و ابتهال، نشست های علمی قرآن و عترت با همکاری مراکز علمی و حوزه های علمیه، اجرای تئاتر خیابانی با موضوع قرآن و عترت، نمایش فیلم بلند و کوتاه با موضوع قرآن و عترت، شب شعر و داستان با موضوع رمضان، مسابقه کتابخوانی با موضوع قرآن و نهج البلاغه، تجلیل از خادمان و فعالان عرصه قرآن و عترت، کتابت قرآن کریم و… از جمله مهمترین برنامه های تدارک دیده شده برای ماه مبارک رمضان می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز