مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی:

تابستان بهترین فرصت برای شناسایی استعدادهای نخبه ورزشی است

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۱۰:۲۸:۰۳
کد خبر: ۲۹۰۸۸۳
تابستان بهترین فرصت برای شناسایی استعدادهای نخبه ورزشی است
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: فصل اوقات فراغت بهترین موقعیت برای شناسایی استعدادهای نخبه ورزشی است و مسئولان حوزه ورزش باید بکوشند از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان مرکزی؛ سعید ملکی در رابطه با طرح اوقات فراغت اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که در اوقات فراغت برای شناسایی استعدادهای ورزشی وجود دارد، هر ساله و در فصل تابستان برنامه‌های ورزشی طرح اوقات فراغت در سنین پایه اعم از خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوانان اجرا می‌شود تا از این ظرفیت مناسب در مسیر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی به خوبی بهره‌برداری شود.
وی تصریح کرد: این برنامه‌ها در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های آنان با استفاده از ظرفیت سالن‌ها و پایگاه‌های ورزشی و همچنین بهره‌گیری از پتانسیل‌های هیئت‌های ورزشی برگزار می‌شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با تاکید بر اینکه غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در عصر کنونی که هجمه تهاجم فرهنگی دشمنان شدت گرفته، از اهمیت بسیاری برخوردار است، ادامه داد: بدون شک غفلت ورزیدن از میلیون‌ها ساعت اوقات فراغت این قشر عظیم خسارات جبران‌ناپذیری بر آینده جامعه خواهد زد.
ملکی گفت: نباید اجازه داد تعطیلات تابستان که می‌تواند یک فرصت برای نسل آینده باشد، به یک تهدید برای خانواده‌ها تبدیل شود که لازمه آن برنامه‌ریزی دقیق و اصولی است.
وی بر ضرورت استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌های ورزشی استان در اجرای طرح اوقات فراغت تاکید کرد و بیان داشت: توسعه ورزش در جامعه و ایجاد زمینه مناسب برای پر شدن اوقات فراغت جوانان موجب تقویت اراده‏‌، انگیزه و افزایش سلامت روحی و جسمی جوانان می‌شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به اینکه اوقات فراغت فرصت بسیار مناسبی برای جذب جوانان و نوجوانان به سمت فعالیت‌های ورزشی و بهره‌گیری از ظرفیت درونی آنها است، خاطر نشان ساخت: اوقات فراغت بهترین، بارورترین، غنی‌ترین و خلاق‌ترین موقعیت برای رشد و تعالی فرد است که اداره ورزش و جوانان استان برنامه‌های گسترده‌ای را برای برای این ایام پیش‌بینی‌کرده است.
ملکی ادامه داد: این برنامه‌ها در رده‌های مختلف سنی ویژه آقایان و بانوان و در تمامی رشته‌های فعال سطح استان برگزار می‌شود و دستگاه‌هایی که قرار است فصل تابستان در حوزه ورزش فعالیت کنند، باید مجوز مربوطه را از اداره کل ورزش و جوانان استان دریافت کنند.
وی تصریح کرد: هیئت‌های ورزشی نیز موظف هستند بهترین زمان تمرین، بهترین امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و همچنین فنی‌ترین مربیان را در طرح اوقافت فراغت به کار گیرند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بر ضرورت استانداردسازی تجهیزات و وسایل ورزشی باشگاه‌ها و امکان ورزشی تاکید کرد و ادامه داد: به‌روزرسانی و استانداردسازی تجهیزات ورزشی از مسائل مهمی است که در برنامه اوقات فراغت باید به صورت جدی به آن توجه کرد تا جوانان بتوانند نهایت بهره را از امکانات ببرند.
ملکی گفت: با توجه به دستورالعمل ابلاغی اداره کل ورزش و جوانان استان از هیئت‌ها انتظار می‌رود بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده و رعایت سرفصل‌ها و پروتکل علمی برنامه‌های اوقات فراغت را به پیش ببرند.
وی با اشاره به اینکه به تمام شرکت‌کنندگان در این طرح گواهی‌نامه شرکت در دوره اهدا می‌شود، بیان کرد: به منظور نظارت بر اجرای هر چه بهتر و با کیفیت‌تر طرح اوقات فراغت کمیته‌ای مرتبط با فعالیت‌های این حوزه در اداره کل تشکیل شده و در طول زمان اجرای طرح بر نحوه انجام تمرینات، مسابقات، برنامه‌ها و فعالیت‌ها نظارت خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز