شناسایی ۳۲۰ نفر کودک خیابانی و کار در همدان

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۱۱:۵۲:۵۸
کد خبر: ۲۹۰۹۴۱
شناسایی ۳۲۰ نفر کودک خیابانی و کار در همدان
در سال گذشته 320 نفر کودک خیابانی و کار در همدان شناسایی شده اما آمار سال‌جاری در حال جمع‌بندی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل بهزیستی استان همدان اظهار کرد: مجموعه بهزیستی در راستای حمایت از کودکان اقدام به جمع‌آوری کودکان خیابانی کرده و آنها را به آغوش خانواده‌ها بازگردانده است.

وی افزود: برخی خانواده‌ها حضور کودکان در خیابان را نوعی شغل دانسته و آنها را تشویق به این امر می‌کنند.

سوری با بیان اینکه ابتدا کارشناسان با خانواده کودکان صحبت می‌کند تا از مشکلات خانوادگی آنها اطلاع یابند سپس با روش‌های مختلف کودک را به خانواده می‌سپارند، تاکید کرد: کودکانی که خانواده‌های آنها این موضوع را نپذیرند و یا کودکانی که بی‌سرپرست بوده و خانواده‌ای نداشته باشند در مراکز اسکان موقت تحت‌نظر بهزیستی پذیرفته می‌شوند و تا زمان بلوغ می‌توانند در این مرکز حضور داشته باشند و به ادامه تحصیل بپردازند.

وی یادآور شد: بیش از 60 درصد کودکان خیابانی و کار به آغوش خانواده بازمی‌گردند و بیش از 30 درصد آنها نیز خانواده‌هایشان تعهدی ندارند و 10 درصد باقیمانده را کودکانی تشکیل می‌دهند که خانواده نداشته و از طریق کار خیابانی امرار و معاش می‌کنند که بلافاصله این کودکان در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی پذیرفته می‌شوند.

وی به سوءاستفاده برخی افراد در جامعه نسبت به این کودکان اشاره و اظهار کرد: وجود این کودکان در خیابان موجب سوءاستفاده برخی افراد سودجو شده و از آنها بهره جنسی می‌برند که مجموعه بهزیستی با تقویت اکیپ‌ها از این گونه سوء استفاده‌ها جلوگیری می‌کنند.

سوری تصریح کرد: در سال گذشته 320 نفر کودک خیابانی و کار در همدان شناسایی شده اما آمار سال‌جاری در حال جمع‌بندی است.

کودکان خیابانی طی ماه‌های گذشته به ویژه در چهارراه سعیدیه در ساعات مختلف شبانه‌روز در همدان به وفور دیده می‌شدند اما خوشبختانه در حال حاضر تعداد این کودکان بسیار کاهش یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز