فعالیت ۳۸ مرکزکانون پرورش فکری کودکان نوجوانان در سطح استان

برگزاری جشنواره ملی شعر و ادبیات کودک درهمدان

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۱۲:۵۹:۱۰
کد خبر: ۲۹۰۹۷۴
برگزاری جشنواره ملی شعر و ادبیات کودک درهمدان
محمد جوادی گفت: در حال حاضر 38 مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستانها و مناطق استان در زمینه انجام برنامه های فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان فعال می باشند

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان امروز  در نشست خبری با خبرنگاران گفت: افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیش از 50 سال تجربه ،فضایی با نشاط و پویا و فعال را برای کودکان و نوجوانان فراهم نموده تا آنان در عرصه های فرهنگی و هنری و ادبی از بهره های لازم برخوردار شوند.

وی گفت: هدف این اداره کل گسترش هر چه بیشتر فعالیت های کانون در سراسر استان و تحت پوشش قرار دادن تعداد بیشتری از نوجوانان است که در این راستا تا کنون 38 مرکز در شهرستانها و چند مرکز بخش دایر شده است.

محمد جوادی افزود: غنی سازی اوقات فراغت به معنی پر کردن اوقات خالی افراد است که این نیاز در فصل تابستان با شروع تعطیلات تابستانی کودکان و نوجوانان بیشتر می شود.

وی افزود: مخاطبین مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گروه های سنی شش تا 17 سال می باشد که تاکنون از این گروه سنی 40 هزار نفر به عضویت کانون های سراسر استان در آمده اند.

وی با بیان اینکه برنامه های کانون بر اساس منشور فرهنگی استان و سیاست های کلان کشور طراحی می شود ادامه داد: محور برنامه ریزی های این کانون توجه به دستورات دینی و تقویت باورهای دینی و پرداختن به فرهنگ و هنر ایرانی است.

وی اضافه کرد: اهتمام به توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، افزایش کارگاه های آموزشی، جذب و پایدار سازی اعضا به خصوص کودکان و نوجوانان از مهمترین اهداف کانون پرورش فکری است.

جوادی ادامه داد: سال گذشته 220 هزار نفر در برنامه های کانون های استان حضور داشته اند که در سالجاری پیش بینی می شود این رقم 10 درصد بیشتر شود.

وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ظرفیت مناسبی برای رشد و بالندگی استعدادها بوده و با پشتوانه خوب و حضور مربیان کارشناس می تواند به نحو مطلوب به وظایف خود عمل کند.

وی از برگزاری جشنواره ملی شعر و ادبیات کودک در استان همدان خبر داد و اضافه کرد: طرح برگزاری این جشنواره در کارگروه اجتماعی استان به تصویب رسیده است و با تامین پشتوانه مالی امکان برگزاری این جشنواره در استان عملی خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان همچنین گفت: به منظور تامین و توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان در حال حاضر بیش از 400 هزار جلد کتابهای مختلف با موضوعات گوناگون در کانونهای استان موجود می باشد که وجود این تعداد کتاب می تواند در توسعه فرهنگی و ترویج فرهنگ مطالعه نقش به سزایی داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز