مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان از بازسازی ۱۲حلقه چاه خبر داد

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۱۹:۴۸:۱۰
کد خبر: ۲۹۱۰۶۳
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان از بازسازی ۱۲حلقه چاه خبر داد
عملیات بازسازی 12 حقله چاه با هدف جبران بخشی از کمبود آب مورد نیاز در برنامه دست اندرکاران صنعت آب و فاضلاب استان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا گلستان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: کاهش بارش های جوی در سال آبی گذشته و سالجاری، افت سطح سفره های زیرزمینی که عمده ترین منابع تامین آب استان هستند، رشد جمعیت و رشد مصرف موجب شد تا عملیات بازسازی 12 حقله چاه با هدف جبران بخشی از کمبود آب مورد نیاز در برنامه دست اندرکاران صنعت آب و فاضلاب استان قرار گیرد.

مهندس محمد هادی رحمتی افزود : عملیات بازسازی 12 حلقه چاه شامل عملیات مهندسی مجدد منصوبات، اسیدشویی، برس زنی، بک واش و دو جداره سازی منابع تامین آب در سه ماهه گذشته انجام شد.

وی خطرنشان کرد کاهش بارش های جوی در سال آبی جاری، خشکسالی و کاهش سفره های زیرزمینی موجب شد مهندسی مجدد تاسیسات و منابع تامین آب در دستور کار قرار گرفته و تا با بازسازی 12حلقه چاه ، 107 لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب استان افزوده شود.

به گفته وی؛ عملیات مهندسی مجدد منصوبات چاه های مرزنکلاته، سیاه تلو، تقی آباد و چاه شماره 7 بندرگز اجرا شده که با اجرای این عملیات 33 لیتر در ثانیه آب با هزینه ای بالغ بر 880 میلیون ریال احیا شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گلستان یادآور شد: اجرای عملیات احیای چاه آزادشهر، مینودشت، نوکنده و چاه سرخنکلاته 40 لیتر در ثانیه آب با هزینه ای بالغ بر 300 میلیون ریال گردید.

وی اظهار داشت: عملیات لایروبی و دو جداره کردن چاه های سیاهتلو 1 و CNG از دیگر اقدامات انجام شده در بازسازی 12 حلقه چاه در سطح استان بوده است که با اجرای این عملیات، 24 لیتر در ثانیه آب احیا شده است.

مهندس رحمتی تصریح کرد: مجموعه اقدامات انجام شده در 6 ماه اخیر، منجر به احیای آب به میزان 107 لیتر در ثانیه با هزینه ای بالغ بر 2000 میلیون ریال گردیده است.

وی یادآور شد: دبی احیا شده در این عملیات، معادل نتیجه حفر 8 حلقه چاه جدید با هزینه ای بالغ بر 41 هزار میلیون ریال می باشد که گویای صرفه جویی بالغ بر 39هزار میلیون ریال بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز