گشت مشترک شناسایی اشتغال اتباع بیگانه در هرمزگان

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۰۸:۵۷:۱۴
کد خبر: ۲۹۱۱۱۶
گشت مشترک شناسایی اشتغال اتباع بیگانه در هرمزگان
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان از آغاز گشت مشترک شناسایی اشتغال اتباع بیگانه در استان خبر داد و گفت: در راستای جلوگیری از اشغال فرصتهای شغلی توسط اتباع بیگانه،این اداره کل اقدام به اجرای طرح گشت مشترک با دستگاههای مرتبط کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،  سلیمی افزود: در سال جاری اولین گشت مشترک با همکاری فرمانداری، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و پلیس اتباع خارجی در بازرسی از 18 واحد صنفی انجام و یک مورد کارفرما نیز جریمه شد.

وی با اشاره به وجود نیروی جوان آماده به کار در استان هرمزگان، بیان داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می تواند با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت ضمن برخورد و جریمه واحدهای صنعتی و صنفی متخلف، نیروی بیکار در سطح استان را جایگزین اتباع غیرمجاز کند.

این مقام مسوول تاکید کرد: حضور اتباع خارجی غیرمجاز در فرصتهای شغلی با جدیت رسیدگی شود و فرصتهای شغلی باید برای کارگران و نیروی انسانی داخلی باشد و غیر از این هر فرد خارجی باید با مجوز قانونی و در فرصتهای شغلی صلاحدیده شده مشغول به  کار شود.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان بر عدم بکارگیری اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی توسط کارفرمایان تاکید کرد و گفت: بازرسان این اداره کل با بازرسی های متعدد بر کارگاهها نظارت می کنند.

نظر شما