مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام؛

جانبازان دین بزرگی بر گردن همه آحاد جامعه دارند

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۰۹:۳۴:۴۵
کد خبر: ۲۹۱۱۳۴
جانبازان دین بزرگی بر گردن همه آحاد جامعه دارند
نیاکان، گفت: جانبازان و ایثارگران یادگاران و الگوهای عزت و افتخار ملت و کشور در دوران ۸ سال دفاع مقدس هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، علی محمدنیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با بیان اینکه جانبازان نماد ایثار و فداکاری هستند، افزود: بهره‌گیری از داشته‌ها و اندوخته‌های جانبازان و ایثارگران دوران 8 سال دفاع مقدس برای نسل جوان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و نوجوانان باید به‌عنوان یک الگو برای نسل جوان تبیین شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با اشاره به اینکه عزت و افتخار میهن اسلامی مرهون خون شهدا و ایثارگری جانبازان است، ابراز کرد: امروز وظیفه همه ماست که در راستای نشر ارزش‌ها و فرهنگ ایثار و شهادت و دوران دفاع مقدس گام برداریم.

 محمد نیاکان، با اشاره به اینکه فرهنگ یک مقوله بسیار ظریف است، خاطرنشان کرد: امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان بیش از هر زمان دیگری نیاز است و با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان این فرهنگ تأثیر زیادی در نهادینه کردن ارزش‌های اسلامی دارد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، نیز در این دیدار، گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند جانبازان رهبران واقعی جامعه هستند و جانبازان در دوران دفاع مقدس آنچه در توان داشتند در راستای دفاع از انقلاب و کشور در طبق اخلاص گذاشتند.

 حجت‌الاسلام چراغی پور، یادآور شد: جانبازان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس با تبعیت از ولایت‌فقیه به‌عنوان رهروان ولایت از کیان اسلامی دفاع کردند و امروز نیز در عرصه‌های مختلف نقش مهمی ایفا می‌کنند.

 وی، در پایان خاطرنشان کرد: دیدار با جانبازان و استفاده از تجربیات آنان و همچنین فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند زمینه مناسبی را برای نهادینه کردن این فرهنگ در بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان فراهم کند.

لازم به ذکر است؛  اسد کمالوندی، از جانبازان شیمایی دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی حلبچه بوده که هم‌اکنون به‌عنوان رییس و عضو شورای اسلامی شهر چوار مشغول خدمت بوده و قرار است که از نحوه مجروحیت و جانبازی وی کتابی به رشته تحریر درآید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز