معاون عمرانی استانداری کرمانشاه:

کرمانشاه شاهراه گردشگری است

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۰۹:۵۰:۵۶
کد خبر: ۲۹۱۱۴۲
کرمانشاه شاهراه گردشگری است
ناوگان حمل و نقل فرسوده به گردشگری استان کرمانشاه لطمه می‌زند.

کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه با حضور معاون عمرانی استانداری تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، مجتبی اظهار داشت: یکی از راه‌های جذب گردشگران برخورداری از یک ناوگان حمل و نقل با کیفیت است که متأسفانه به دلیل فرسودگی‌های موجود در این زمینه دچار مشکل می‌شویم.

وی افزود: کرمانشاه یک شاهراه گردشگری محسوب می‌شود که مرکز ایران را به عراق متصل می کند و همچنین در کریدور شمال به جنوب واقع شده است. به همین دلیل باید برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، توسعه راه ها و همچنین مجتمع های خدمات رفاهی استاندارد در مسیرهای بین راهی دارای طرح های جامع داشته باشیم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: اکنون بخش خصوصی به دلیل کیفیت بهتر ناوگان و قیمت ارزان‌تر گوی رقابت را از شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری ربوده است، زیرا مردم علاقه‌ای به استفاده از ناوگان فرسوده و گران ندارند.

نیک‌کردار ادامه داد: عمر متوسط بسیار بالای بخشی از ناوگان نقلیه عمومی نگران کننده است.

وی افزود: ناوگان مینی‌بوس‌رانی استان دارای عمر متوسط نزدیک به 30 سال است که این موضوع بسیار نگران کننده می‌باشد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: اکنون مینی بوس‌های فرسوده‌ای در مسیرهای بین شهری تردد می‌کنند که فضای داخلی آن ها بسیار نامناسب و غیر بهداشتی است و مسافران رغبتی به استفاده از آن‌ها ندارند.

نیک‌کردار به انتقاد از وضعیت مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی پرداخت و گفت: استانکرمانشاه 28 مجموعه بین راهی با عنوان ظاهری مجتمع خدمات رفاهی دارد که در عالم واقعیت امکاناتی فراتر از یک فروشگاه بسیار کوچک تنقلات فروشی و یک سرویس بهداشتی کوچک برخوردار نیستند و با آن مجموعه‌های خدمات رفاهی استانداردی که در جاده‌های تهران، شمال، مشهد و شیراز شاهد آن هستیم فاصله بسیار دارند.

وی افزود: می‌توان برای ساخت این مجموعه‌ها در مکان‌هایی با قابلیت‌های خوب گردشگری جانمایی کرد و با ارایه مشوق‌های معنادار سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در این مجموعه‌ها ترغیب کرد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: پمپ بنزین‌های بین راهی باید دارای سرویس‌های بهداشتی مناسب باشند و آن‌هایی که در دست احداث هستند باید تا زمانی که این واحدهای ارایه خدمات بهداشتی و رفاهی را ایجاد نکنند مجوز فعالیت دریافت نکنند.

نیک‌کردار با تاکید بر این موضوع که بحث ایمنی جاده‌ها را باید جدی گرف، گفت: پارسال 330 نفر در جاده‌های استان کرمانشاه کشته شده‌اند. هرچند این آمار نسبت به سال 92 کاهش داشته است، ولی همین میزان تلفات نیز برابر با ظرفیت سه هواپیمای مسافربری فوکر می‌باشد که این میزان همچنان بسیار نگران کننده است.

وی افزود: نصب دوربین‌های ثبت تخلف در کمربندی‌های شرقی و غربی شهر تأثیر بسیار زیادی بر رعایت سرعت مطمئنه و کاهش سوانح رانندگی داشته است که روند نصب این دوربین‌ها باید توسعه بیشتری پیدا کند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: زمین‌های کشاورزی درجه یک سرمایه های ملی هستند و باید از انجام هر گونه ساخت و ساز در این زمین‌ها اجتناب کرد،  زیرا با این کار زمینه برای ساخت و سازهای جدید فراهم می‌شود.

نیک‌کردار در پایان گفت: ضرورت ساخت یک بیمارستان خوب در شهرستان روانسر کاملاً احساس می‌شود، ولی برای جانمایی این بیمارستان باید از اراضی منابع طبیعی استفاده کنیم تا زمین‌های مرغوب کشاورزی خراب نشود.

گفتنی است در این جلسه گزارشی از عملکرد برنامه پنجم توسعه در بخش حمل و نقل جاده‌ای و برنامه‌های پیش‌رو در این حوزه ارایه شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز