استاندار لرستان خبر داد:

سد حوضیان الیگودرز تا پایان سال ۹۴ به بهره برداری کامل می رسد

۱۳۹۴/۰۳/۲۱ - ۱۳:۴۵:۳۳
کد خبر: ۲۹۱۴۸۷
سد حوضیان الیگودرز تا پایان سال ۹۴ به بهره برداری کامل می رسد
استاندار لرستان گفت:یکی از مصوبات سفر هیئت دولت به استان لرستان تبدیل سالانه هشت هزار هکتار اراضی دیم به آبی بود که این میزان در سال گذشته محقق شد و امیدواریم امسال نیز شاهد تحقق این امر باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، هوشنگ بازوند صبح پنجشنبه در مراسم بهره برداری از سد مخزنی حوضیان الیگودرز با اشاره به اینکه ایجاد فرمانداری ویژه الیگودرز از مطالبات جدی مردم این شهرستان است، اظهار داشت: در این رابطه با معاون اول رئیس جمهور نیز صحبت شده است.

وی با بیان اینکه برای ایجاد فرمانداری ویژه الیگودرز پیگیری های اساسی صورت گرفته است، تصریح کرد: از معاون اجرایی رئیس جمهور نیز درخواست داریم در رابطه با این موضوع پیگیری جدی داشته باشد.

بازوند با تاکید بر اینکه سد حوضیان الیگودرز تا پایان سال ۹۴ به بهره برداری کامل می رسد، ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات سفر هیئت دولت به استان لرستان تبدیل سالانه هشت هزار هکتار اراضی دیم به آبی بود که این میزان در سال گذشته محقق شد و امیدواریم امسال نیز شاهد تحقق این امر باشیم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این مکانیزه کردن آبیاری ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به صورت سالانه از دیگر مصوبات سفر هیئت دولت به لرستان بود، اظهار داشت: این موضوع نیز در سال گذشته محقق شد و امیدواریم امسال نیز شاهد تحقق این امر باشیم.

استاندار لرستان به سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی دولت در استان اشاره کرد و افزود: بر اساس قولی که رئیس جمهور در سفر به استان دادند سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات استان محقق شد و همچنین در سال ۹۳ موفق شدیم ۱۷ برابر مسدودی و موافقت نامه اصولی را نسبت به سال ۹۲ بگیریم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه یکی دیگر از مطالبات مردم شهرستان الیگودرز احداث سد دهجانی است، گفت: ماده ۲۱۵ سد دهجانی نیز اخذ شده است.

بازوند یادآور شد: از دکتر شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور خواستاریم که موضوع احداث این سد را در جلسه هیئت دولت پیگیری کند.

وی به مصوبات سفر هیئت دولت و قول های رئیس جمهور به مردم استان اشاره کرد و افزود: افتتاح دو سد تا پایان سال ۹۳ یکی از وعده های رئیس جمهور به مردم استان بود که در این رابطه دو سد مروک و ایوشان در سال گذشته افتتاح شدند.

استاندار لرستان با بیان اینکه آبگیری دو سد در سال ۹۴ از دیگر قول های رئیس جمهور به مردم استان بود، یادآور شد: امروز سد حوضیان الیگودرز با ۸۷ درصد پیشرفت آبگیری شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز