استاندار قزوین:

آمار بازدید کنندگان از قزوین باید به ۵ میلیون نفر افزایش یابد

۱۳۹۴/۰۳/۲۱ - ۱۴:۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۹۱۴۹۷
آمار بازدید کنندگان از قزوین باید به ۵ میلیون نفر افزایش یابد
روزبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر که با موضوع بررسی نقاط ضعف و قوت استان برگزار شد، گفت: در سال گذشته ما یک ونیم میلیون بازدید کننده از استان داشتیم که طی یک برنامه 5ساله حجم بازدید کنندگان باید به 5 میلیون نفر افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ صبح امروز نشست اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین با حضور دکتر رحمانی موحد رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور و جمعی از مدیران ارشد استان برگزار شد.

روزبه استاندار قزوین گفت:جدی ترین رویکردی که در شرایط آینده استان پیگیر آن هستیم،توجه به مسئله گردشگری است اما علی رغم سعی و تلاش هایی که شده زیر ساخت های آن محیا نیست.

وی افزود: در مرکز توجه قرار گرفتن انحصاری تهران و چند استان دیگر در سیاست های کلان در حوزه  گردشگری، ریشه و بستر تاریخی داردکه امیدواریم این نقص ها برطرف شود تا ما شاهد رونق گردشگری نه صرفا در استان قزوین بلکه در تمامی استان ها باشیم .

وی تاکید کرد: درگذشته  یک نگاه ساختاری غلط به استان ها بود که ایران تنها محدود به تهران وچند شهر دیگر است و این امر سبب نوعی بی عدالتی و غفلت از ظرفیت های استان های دیگر، خصوصا قزوین شده است. هم اکنون این خط تبعیض آمیز در حوزه کلان کشور هنوز ادامه دارد .

استاندار قزوین ادامه داد: در بخش های مختلف غیر از دریا و کویر سایر جاذبه های گردشگری در قزوین فراهم است اما متاسفانه در سطح برنامه ریزی کشوری یک نگاه تبعیض آمیز نسبت به استان قزوین در موضوع گردشگری است.

وی با اشاره به افزایش رو به رشد بخش خصوصی نسبت به سال 93 خاطر نشان کرد: ما به عنوان مدیران استان در بحث سند جامع باید خیلی از ابعاد این سند را مورد بررسی قراردهیم و چشم اندازی را برای این سند مشخص کنیم تا از طریق توسعه بخش خصوصی هموار شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه در سال گذشته ما یک ونیم میلیون بازدید کننده از استان داشتیم افزود: طبق برنامه 5ساله استان و به دلیل ظرفیتی که در استان قزوین وجود دارد این رقم باید به 5 میلیون افزایش یابد.

 

نظر شما