رئیس فدراسیون روستایی و بومی محلی:

شهید نادری اسوه اخلاق اسلامی در ورزش روستایی کشور است

۱۳۹۴/۰۳/۲۳ - ۱۳:۰۷:۰۰
کد خبر: ۲۹۱۸۹۰
شهید نادری اسوه اخلاق اسلامی در ورزش روستایی کشور است
غلام رضاجعفری گفت: فوتبالیست شهیدالله مراد نادری اسوه اخلاق اسلامی،در ورزش روستایی کشور است که باید به نسل جوان معرفی شود.

 رئیس فدراسیون روستایی و بومی محلی کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در نهاوند اظهار داشت: شهید نادری یکی از فوتبالیست های روستای تکه نهاوند بود که به دلیل منش پهلوانی، اخلاق نیکو و دشمن ستیزی مورد احترام جوانان است و  باید به عنوان یک الگو اسلامی و انقلابی به تمامی مردم ایران معرفی شود.

وی گفت: هرسال در نقاط مختلف کشور و شهرستان نهاوند مسابقات ورزشی با یاد و خاطره شهدای ورزشکار برگذار می شود، که در نهاوند تیم فوتبال  روستای تکه به نام همین شهید در مسابقات ورزشی شرکت می کند.

جعفری افزود: فوتبالیست شهید  الله مرادنادری در دوم تیرماه سال ۱۳۴0در روستای تکه دیده به جهان گشود ۶ماه از تولدش نگذشته بود که پدر با ایمان و مومن خود را از دست داد چند سال بعد هم در اوج دوران شاد کودکی مادر بزرگوار وگرامیش به دیار باقی شتافت.

نایب رئیس فدراسیون ورزش های بومی ومحلی جهان اظهار کرد: این ورزشکارشهید در همان سنین کودکی تنها وبی کس شد و با توکل به خدا و زیر سایه برادر بزرگترش یعنی حسین مراد نادری که اوخود نیز سابقه مبارزاتی برعلیه رژیم ستم شاهی در تهران دارد و اکنون از معتمدین محلی است پرورش یافت.

وی بیان کرد:شهید نادری پس از طی دوران کودکی به دبستان انوشیروان آن زمان روستای تکه رفت و بادقت و مشقت فراوان درس می خواند، که همکلاسی ها و مردم روستا و معلمانش ا ورا دارای شخصیتی دوست داشتنی و با اخلاق و ادب می شناختند.

 

 

جعفری عنوان کرد: این شهید عزیز در ورزش مدرسه و بخصوص فوتبال و مسابقات دو درمدرسه سر آمد همه دانش آموزان بود،دست تقدیر و مشکلات فراوان اقتصادی آن دوران اجازه نداد او بیشتر از ۵ کلاس درس خود را ادامه دهد.

 

 

 

رییس فدراسیون روستایی وبومی محلی کشور بیان کرد: این شهید پس از مدتی کار در تهران در دوران جوانی جذب صداوسیما رادیووتلویزیون ملی آن زمان شد، و در واحد تاسیسات مشغول به کارشد که خیلی زود تمامی فوت و فن کارهای تاسیساتی مانند لوله کشی برق کشی و نگهداری موتور خانه تاسیسات را یاد گرفت.

 

 

 

وی گفت: به خاطر اخلاق خوبش مورد توجه مهندسین صداوسیما قرار گرفت،  شهید نادری در دوران انقلاب در سال ۵۷ و قبل از آن رو به مبارزه بارژیم شاه آورد و مخفیانه نوار و رساله امام(ره) را بین انقلابیون و دوستانی که می شناخت توزیع  می کرد.

 

 

 

نایب رئیس فدراسیون ورزشهای بومی و محلی جهان اظهار کرد: درهمان ایامی که شهید در صداوسیما مشغول به کار بود عضو تیم فوتبال آن سازمان شد، و در محلات تهران نیز به فوتبال می پرداخت.

 

 

 

جعفری افزود: در دوران حساس و اوج انقلاب در بهمن ۵۷ که صداوسیما با حضور گاردی ها و ساواک شاه اداره می شد، شهید نادری با گرفتن اسلحه به دست  با مبارزه با آنها پرداخت، و بعد از پیروزی انقلاب اسلحه خود را تحویل کمیته انقلاب داد که در این زمان شهید نادری ۱۷ سال بیشتر نداشت.

 

 

 

وی گفت :بعد ازانقلاب تا سال ۵۹ در صداوسیما بود،ولی بعداز مدتی به صورت داوطلبانه و یک سال زود تر ازسن ۱۹ سالگی به جبهه اعزام شد و در پادگان نیروی هوایی دزفول عضو تیم فوتبال این پایگاه و امیدیه اهواز شد،  با توجه به بازی خوبی که انجام می داد فرماندهان به او تاکید کردند که در پایگاه بماند و تا پایان خدمت عضو تیم شود.

 

 

 

 

 

رییس فدراسیون روستایی وبومی محلی کشور عنوان کرد: شهید نادری به دلیل بدن ورزیده و ورزشکاری که داشت، دوره چتربازی و عملیات های چریکی و نبرد کوهستان را خیلی زود فرا گرفت و جزو نیروهای مخصوص شهید چمران در کردستان شد.

 

 

 

جعفری گفت: وی بعد از این عملیات به پایگاه شهید نوژه همدان منتقل شد، و در این پایگاه نیز بی کار ننشست و عضو تیم فوتبال آن شد، شهید نادری در اواخر خدمت خود در بسیج ثبت نام کرده بود تا بعد از خاتمه خدمت عضو بسیج شود.

 

 

 

نایب رئیس فدراسیون ورزش های بومی و محلی جهان اظهار کرد: در۱۵ مرداد سال۱۳۶۱ با توجه به این که بیش از ۲۰ روز بود که خدمت سربازیش به پایان رسیده بود، در جبهه باقی ماند و در یکی از عملیات ها در منطقه قصرشیرین پس از به درک واصل کردن بیش از ۲۶ عراقی در حالی که تیربارش به علت شلیک زیاد گیر کرده بود  از ناحیه سر و پیشانی مورد اصابت تک تیرانداز نیروهای بعثی عراق قرار گرفت وبه شهادت رسید.

 

 

 

وی گفت: بعد از شهادت این شهید برادرش حسین مراد نادری به ملاقات عمومی حضرت امام خمینی (ره)درحسینیه جماران می رود،واز طرف ایشان تابلو فرشی به پاس قدردانی از شجاعت و شهامت این شهیدبه خانواده اش اهداء می شودکه اکنون در خانه شهید موجود است.

 

 

 

جعفری گفت:شهیدنادری دراوج دوران جوانی از خود گذشت، و با اطاعت از ولی امر خود به خدا رسیداو در قسمتی از وصیتنامه اش ما را به اطاعت از رهبر رعایت واجبات شرعی  امر با معروف ونهی از منکر  و خوهران را به حفظ حجاب و جوانان را به تحصیلات و ورزش توصیه می کند.

 

 

 

رییس فدراسیون روستایی وبومی محلی کشوراظهارکرد:زندگی کوتا اما پربار شهید نادری برای ورزشکاران و بخصوص فوتبالیست ها سرشار از نکات آموزنده اخلاقی ورزشی و ایمانی است و باید امثال این شهید برای نسل جدید الگوسازی شوند.

 

 

 

وی افزود:یکی از برنامه های فرهنگی و آموزشی این فدراسیون شناسایی ورزشکاران شهیددر تمامی روستاهای کشور و معرفی آنها به عنوان الگوی رفتاری و اخلاقی اسلامی به نسل جدید است،برهمین اساس در چند سال اخیر تمامی مسابقات بومی و محلی و جام های فوتبال نوروزی با نام این شهداءبرگذارمی شود.

 

 

 

نایب رئیس فدراسیون ورزش های بومی و محلی جهان عنوان کرد:با همکاری شبکه خبر،شبکه دوم سیما ،خانواده شهید نادری،فدراسیون روستایی و بازی های بومی ومحلی فیلم مستندشهید نادری ودیگر شهدای روستای تکه تهیه و از شبکه های سیما پخش شد که بازتاب خوبی در بین جوانان داشت.

 

 

 

 به گزارش برنا، احمد علی پیرزادی ازدوستان  شهید می گوید: شهید نادری در ورزش، اخلاق،عبادت و اطاعت از رهبری از تمامی مردم روستا و جوانان جلوتر بود،زیرا در ورزش کمتر کسی به تکنیک و تاکتیک ایشان می رسیداویک الگوی واقعی برای جوانان شهر ماست.

 

 

 

وی افزود: پست بازی اودر زمین فوروارد در خط حمله بود که تمامی بازیکنان را دریبل می زد وهر تیمی که شهید نادری در آن بازی می کرد با برد از زمین بیرون می آمد در جبهه نیز در خط مقدم بود، وبا به جهنم فرستادن 28 نیروی بعثی  در منطقه قصر شیرین  به همه جوانان ورزشکار  نشان داد که باید دشمن را نیز دریبل زد واز محوطه جریمه بیرون کرد.

پیرزادی اظهار کرد: شهید نادری مظلومانه شهید شد ودر طول این سال ها مظلوم بود، چراکه باید از این شهیدان کتاب ها نوشته شود وبه عنوان الگوی مناسب برای نسل نوجوان وورزشکار ما معرفی شوند تا آنها به دنبال الگوهای غربی نباشند.

فوتبالیست هم تیمی شهید نادری گفت: اگر به دنبال مبارزه فرهنگی با دشمنان هستیم باید از میراث وداشته های خود که همان شهیدان ورزشکار و سایر شهدای انقلاب اسلامی هستند باید استفاده مناسب در راه اهداف انقلاب کرد، و آنها را به ایران ودنیا معرفی کرد.

نظر شما