معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین:

احداث تقاطع غیرهمسطح خلیج‌فارس تا دهه فجر امسال به پایان می رسد

۱۳۹۴/۰۳/۲۳ - ۱۵:۳۵:۴۴
کد خبر: ۲۹۱۹۴۹
احداث تقاطع غیرهمسطح خلیج‌فارس تا دهه فجر امسال به پایان می رسد
شهردار قزوین و اعضای شورای شهر به همراه مدیران استانی از پروژه‌های شاخص در دست اجرا بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مسعود حق لطفی، معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین در جریان بازدید مسوولان استانی و شهری از پروژه‌های شاخص شهرداری قزوین گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح خلیج‌فارس اکنون از 33درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که تا دهه فجر امسال به پایان خواهد رسید.

وی گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس بر اساس مطالعات ترافیکی شهر برای تسهیل و هدایت ترد ماشین آلات سبک و سنگین در محدوده جنوبی شهر قزوین طراحی شده است.

حق لطفی بیان کرد: به علت حجم انبوه ترد خودرو به خصوص ماشین آلات سنگین در میدان فعلی از سمت بویین زهرا و شهرک های حومه به طرف قزوین و از کمربندی زنجان و رشت به سمت جاده بویین زهرا، ترافیک نیمه سنگین در این میدان و تقاطع‌های مجاور وجود دارد.

وی گفت: در طرح پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس احداث 8,4 کیلومتر راه، ساخت 3 دستگاه پل و میدانی با شعاع 91متر به صورت روگذر در نظر گرفته شده است.

وی یکی از اهداف اجرای این پروژه را افزایش خطوط راه آهن شهر قزوین از یک خط به چهار خط عنوان و بیان کرد: برای اجرای این پروژه 230هزار مترمکعب خاکبرداری، 32هزار و 720مترمکعب خاکریزی، 700مترطول حفاری شمع‌ها، 23هزار مترمربع قالب بندی، هزار و 247تن آرماتور و 13هزار مترمکعب بتن ریزی صورت خواهد گرفت.

حق لطفی بیان کرد: این پروژه با سرعت مناسب و کیفیت خوب طبق برنامه زمان بندی اجرایی خواهد شد.

این مقام مسول بیان کرد: برای اجرای این پروژه 16میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

حق لطفی در بازدید از پروژه تقاطع غیرهمسطح جمهوری اسلامی(امام رضا(ع)) گفت: اجرای این پروژه تاکنون 3,7 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: این پروژه تا تابستان سال 96 به پایان خواهد رسید و در مسیر این تقاطع سه نقطه برای عابر پیاده پیش بینی شده است.

این مقام مسوول درباره تقاطع غیرهمسطح قدس گفت: برآورد اولیه برای اجرای این پروژه 44میلیارد تومان است که تاکنون 20درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی بیان کرد: این پروژه تا تابستان 95 به پایان خواهد رسید و تلاش خواهد شد تا زودتر از موعد به پایان برسد.

حق لطفی در بازدید از پروژه تقاطع غیرهمسطح باغستان گفت: این پروژه که در کمربندی شرق – بلوار آیت اله ابوترابی احداث شده است تا شهریورماه سال جاری به پایان خواهد رسید.

محسن اسفندیاری، مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قزوین در بازدید مسوولان استانی و شهری از رصدخانه شهرداری قزوین گفت: این رصدخانه برای تحلیل داده‌ها احداث شده است که مشارکت دستگاه‌ها برای بستر یکپارچه اطلاعات از اهداف اصلی آن است.

وی افزود: این رصدخانه برای تصمیمگیری درست برای شهر که یک اطلاعات جامع برایمدیریت جامع شهری است احداث می‌شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز