معاون وزیر ورزش و جوانان در کرمانشاه:

اعمال سلیقه های شخصی حوزه ورزش و جوانان را در وضعیت نامطلوبی قرار داده است

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۱۵:۰۴:۲۳
کد خبر: ۲۹۲۵۸۴
اعمال سلیقه های شخصی حوزه ورزش و جوانان را در وضعیت نامطلوبی قرار داده است
ورزش قهرمانی باعث شده تا حدی از اخلاق و فرهنگ غافل شویم.

نشست شورای راهبردی ورزش و جوانان استان کرمانشاه که در سالن کنفراس شهید هادیان مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان در این نشست گفت: اکنون با یک نابسامانی جدی هم در حوزه ورزش و هم در حوزه جوانان مواجهیم که دلیل اصلی آن عملکرد سلیقگی و بدون تفکر، دانش و شناخت مدیران است که ساختار این دو حوزه اصلاح خواهند شد.

دکتر عبدالحمید احمدی اظهار داشت: غفلت، کم توجهی و اعمال سلیقه‌های شخصی در حوزه ورزش و جوانان سبب شده تا امروز وضعیت مطلوبی در آن حوزه‌ها نداشته باشیم.

وی افزود: هرگاه مدیران ما با هر گرایشی سلیقه‌های شخصی را به جای آن چه که بایسته و شایسته است اعمال کنند، دچار چنین  وضعیتی خواهیم شد که جبران آن هم با سرعت امکان‌پذیر نیست، مگر آنکه راه میان‌بری پیدا شود.

دکتر احمدی ادامه داد: ادغام سازمان تربیت‌بدنی و سازمان ملی جوانان تحت عنوان وزارت ورزش و جوانان کار احساسی و به دور از تعقلی بود که متاسفانه در گذشته صورت گرفت، کاری که هیچ خرد ورزشی پشت آن قرار نداشت و پس از ادغام هم راجع به این که چگونه به وضعیت جوانان و امور آن قرار است ،رسیدگی شود بحثی نشده است.

وی تشکیل شوراهای راهبردی را میان‌بری برای حل مشکلات ورزش و جوانان دانست و افزود: چون به این نتیجه رسیدیم که مشکلات عمده تنها با خرد جمعی حل می‌شوند، این شوراها را تشکیل دادیم.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان گفت: نتوانسته‌ایم مسائل مهم جوانان را درست اولویت بندی کنیم.

دکتر احمدی ادامه داد: باید نیازهای آنان را شناسایی و سپس براساس این نیازها برای قشر جوان برنامه‌ریزی شود.

وی از کم توجهی به سازمان های مردم نهاد نیز انتقاد کرد و افزود: تعداد این سازمان‌ها از حدود پنج هزار تشکل به 700 تشکل کاهش یافته است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان همچنین با تاکید بر این موضوع که وزارت ورزش و جوانان به تنهایی نمی‌تواند تصدی همه امور مربوط به جوانان را بپذیرد و تنها نقش هماهنگ کننده را دارد، گفت: 26 دستگاه در ستاد ساماندهی امور جوانان و 18 دستگاه نیز در شورای‌عالی جوانان عضو هستند و همه باید برای ساماندهی امور مربوط به نسل جوان تلاش کنند.

احمدی ادامه داد: در حوزه ورزش هم  به دلیل نگاه یک سویه به ورزش قهرمانی باعث شده تا حدی از اخلاق و فرهنگ غافل شویم که سعی شده توازن را در برنامه‌ریزی و مدیریت اعمال کنیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم هم در حوزه ورزش و هم در حوزه جوانان تحول ایجاد کرده و شرایط فعلی را تغییر دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز