امیدی دیگر در دولت تدبیر و امید :

برخورداری روستاهای بالای ۱۰ خانوار کشور از امکانات تلفن و اینترنت

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۲۰:۲۲:۱۵
کد خبر: ۲۹۲۶۲۶
برخورداری روستاهای بالای ۱۰ خانوار کشور از امکانات تلفن و اینترنت
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان دولت تدبیر و امید تمامی روستاهای بالای 10 خانوار کشور از امکانات اینترنت و تلفن برخوردار می‌شوند.

به گزارش  خبرنگار برنا از زاهدان، محمود واعظی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در سالن اجتماعات شرکت زیرساخت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید طی چند سال اخیر تلاش کرده به وعده‌های خود جامعه عمل به پوشاند به طوری که در سیستان و بلوچستان اجرا و تکمیل پروژه‌های زیربنایی در اولویت قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری افزود: امروز 500 کیلومتر فیبر نوری در این استان به بهره‌برداری رسید، حدود 2 هزار و 800 مگابیت بر ثانیه به پهنای باند در این استان افزود شد.

این مسئول ادامه داد: برای جلوگیری از قطعی اینترنت و تلفن، تاکنون در مسیرهای چابهار، ایرانشهر و نیکشهر مسیر پشتیبان به وجود آورده‌ایم.

وی بیان کرد: در مسیرهای چابهار- گواتر، سفیدآبه - نهبندان، ایرانشهر- خیرآباد، زابل- سفیدآبه و غیره کار 500 کیلومتر فیبر نوری آنها به اتمام رسیده است.

واعظی با بیان اینکه در ارتباط با تلفن روستایی اقدامات زیادی انجام شده است،افزود: در حال حاضر 95 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور از امکانات تلفن و اینترنت برخوردار هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان دولت تدبیر و امید نیز تمامی روستاهای بالای 10 خانوار نیز از امکانات اینترنت و تلفن روستایی بهره‌مند شوند.

این مسئول اضافه کرد: در بحث اینترنت در روستاها نیز هم‌اکنون 8 هزار روستا تحت پوشش اینترنت قرار دارند و مناقصه برای 25 هزار روستای دیگر در حال انجام است که در یکی دو هفته آینده قرار داد با رقم 400 میلیارد تومان برای اینترنت روستایی امضا می‌شود.

* اولویت اجرای پروژه‌های ملی با سیستان و بلوچستان

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه اولویت‌های وزارت ارتباطات برای سیستان و بلوچستان در زمینه‌های مختلف چیست، گفت: دولت تدبیر و امید توجه به نقاط محروم به ویژه سیستان و بلوچستان را در اولویت قرار داده است، ما نیز از طرف دولت مأموریت داریم در زمینه پروژه‌های ملی اولویت را با سیستان و بلوچستان قرار دهیم.

واعظی بیان کرد: در سیستان و بلوچستان در دو سال اخیر اقدامات زیادی انجام شده است، تا پایان دولت تدبیر و امید نیز ظرفیت فیبرنوری این استان به 4 هزار کیلومتر خواهد رسید و تمام شهرهای استان از نظر کیفیت ارتقا خواهند یافت.

وزیر ارتباطات و فناوری افزود: سیستان و بلوچستان با توجه به دارا بودن مزیت مرزی بودن، یک موقعیت استراتژیک برای کشور محسوب می‌شود.

این مسئول ادامه داد: قرار ما بر این بوده است که بودجه ویژه‌ای را علاوه بر بودجه‌ای که برای استان در کل کشور اختصاص می‌یابد برای روستاهای سیستان و بلوچستان اختصاص دهیم.

وی با اشاره به خدمات اپراتورهای همراه اول و ایرانسل نیز افزود: تا پایان امسال تعداد زیادی از شهرهای استان به نسل سوم و 4 تلفن همراه مجهز خواهند شد.

واعظی با بیان اینکه حدود هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری در این استان افزایش خواهد یافت، ادامه داد: سرمایه‌گذاری شرکت همراه اول در سیستان و بلوچستان 4 برابر شده و توسعه زیرساخت و توسعه اشتغال و خدمات الکترونیک از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت همراه اول در این استان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز