حاتمی در مراسم رونمایی از یک کتاب زیست محیطی:

مسئولیت پذیری از ویژگی‌های یک جامعه پیشرو است

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۰۹:۱۱:۰۶
کد خبر: ۲۹۲۶۷۸
مسئولیت پذیری از ویژگی‌های یک جامعه پیشرو است
همه مردم حتی افراد سالمند و کودکان نیز باید برای حفظ محیط زیست پای کار بیایند.

رونمایی از کتاب محیط زیستی «نه یک انتخاب، که تنها انتخاب» نوشته دکتر شعبانی، با حضور دکتر حاتمی معاون استاندار و جمعی از مدیران  و سمن‌های زیست محیطی در سازمان محیط زیست استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، دکتر هدایت حاتمی در این آیین، مسئولیت پذیری را از ویژگی‌های یک جامعه پیشرو دانست و  خواستار تقویت روحیه جهادی و ایثارگری برای حفاظت از محیط زیست شد.

وی گفت:بخشی از کار و مسئولیت ما باید فارغ از میزان دستمزدها و مشوق‌ها باشد و این همان روحیه ایثار و از خودگذشتگی است و نباید فکر کنیم که ایثار فقط برای حفاظت از کشور ودر دوران جنگ کاربرد دارد، بلکه امروز کار حفظ محیط زیست نیز نیازمند روحیه ایثار است.

وی با اشاره به مشارکت اجتماعی در بحث محیط زیست،اظهار داشت: همه مردم حتی افراد سالمند و کودکان نیز باید برای حفظ محیط زیست پای کار بیایند و در این بین نقشNGOها پررنگ‌تر است و هم باید از ظرفیت دانشگاهیان  در این خصوص استفاده کرد.

معاون استاندار افزود:دولت بر این باور است که باید بسیاری از امور خود را به بخش خصوصی و نهادهای مردمی واگذار نماید و در این راه  نیز باید NGOها را باور کند و اجازه دهد به امور وارد شوند و در این راه امکان آموزش را برای آن‌ها فراهم کند .

دکتر حاتمی ادامه داد: دولت تدبیر و امید، سازمان‌های مردم نهاد و نقش آن‌ها در امور را باور دارد و تمام تلاش خود را در راه تقویت و توسعه آن‌ها بکار خواهد برد و در برنامه ششم توسعه و طرح آمایش سرزمین نیز مسائل زیست محیطی به طور ویژه دیده شده‌است و این می‌تواند فرصتی مناسب برای سمن‌ها باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه توجه به مقوله اقتصاد محیط زیست را ضروری دانست و گفت: باید در کمتر از دو هفته دیگر چند برنامه عملی و اجرایی برای اجرا اقتصاد محیط زیستی در استان از سوی محیط زیست و با همکاری نخبگان و NGOها ارائه شود تا بتوانیم به صورت عملیاتی در این مقوله ورود پیدا کنیم..

سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کرمانشاه با بیان این که در گذشته محیط زیست یک عامل زائد محسوب می‌شد که مانع اجرای امور بود، افزود: امروز در دنیا و کشور شرایط ویژه و قرمز محیط زیست جا افتاده و همه به آن توجه دارند و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که این ذهنیت  که محیط زیست مانعی برای توسعه است را به سمت و سویی سوق دهیم که در عین حفظ محیط زیست، بهره‌وری مناسبی از آن در حوزه اقتصادی داشته باشیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: کتاب زیست‌محیطی که رونمایی شد تلنگری برای مردم، مسئولین دولتی و خود NGOها باشد که راه‌کارهای عملی آن را در امور خود پیاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز