مدیر جهاد کشاورزی فامنین:

اجرای عملیات مبارزه با سن غلات در سطح ۲۰ هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی شهرستان رزن

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۱۱:۰۰:۱۶
کد خبر: ۲۹۲۷۵۲
اجرای عملیات مبارزه با سن غلات در سطح ۲۰ هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی شهرستان رزن
امیر لاهوتیان با اشاره به اجرای عملیات مبارزه با سن غلات در سطح 20 هزار و 850 هکتار از اراضی شهرستان رزن اظهار داشت: از اواخر اردیبهشت ماه امسال مبارزه شیمیایی با سن غلات در شهرستان رزن آغاز شد که تا کنون در 10 هزار و 418 هکتار از اراضی این شهرستان مبارزه با آفات غلات انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از فامنین، مدیر جهاد کشاورزی فامنین در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای عملیات مبارزه با سن غلات در سطح 20 هزار و 850 هکتار از اراضی شهرستان رزن اظهار داشت: از اواخر اردیبهشت ماه امسال مبارزه شیمیایی با سن غلات در شهرستان رزن آغاز شد که تا کنون در 10 هزار و 418 هکتار از اراضی این شهرستان مبارزه با آفات غلات انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح مبارزه با علف‌های هرز مزارع شهرستان رزن در سطح 6 هزار و 30 هکتار، افزود: همچنین امسال در سطح 10 هزار هکتار از اراضی این شهرستان مبارزه با سن مادر انجام گرفته و در سطح 53 هکتار نیز مبارزه با جوندگان مضر کشاورزی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین تصریح کرد: همچنین امسال مبارزه تلفیقی با آفات و بیماری‌ها در اراضی  محصولات ذرت به میزان 140 هکتار، یونجه در سطح 90 هکتار، چغندرقند 50 هکتار و همچنین در سطح 50 هکتار از باغات میوه شهرستان فامنین اجرا شده است.

وی از اجرای طرح توسعه باغات در 6 هکتار برای تولید محصولی سیب پایه رویشی در این شهرستان خبر داد و گفت: این درختان از گونه‌های نیمه کوتاه سیب پایه رویشی هستند که عملیات هرس کردن راحت‌تر، میزان باردهی و سریعتر و عملکرد بسیار بالاتری دارد.

لاهوتیان با بیان اینکه به دلیل افت شدید منابع آب احداث گلخانه و توسعه باغات در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: در هفته جهاد کشاورزی امسال افتتاح پروژه آبیاری تحت فشار در روستای نگارخاتون به مساحت 60 هکتار عملیاتی شد که بیش از 48 هکتار این طرح از طریق تسهیلات بلاعوض دولتی و سهم آورده متقاضی به منظور اصلاح الگوی مصرف آب کشاورزی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با اشاره به با تجهیز مزارع به سیستم آبیاری تحت فشار در سال زارعی جاری 217 هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود، افزود: امسال نیز اجرای کانال آبرسانی روستاهای قلعه جوق و مبارکین از محل تسهیلات بلاعوض دولتی و با هدف افزایش راندمان آبیاری و کاهش هدر رفتن آب در مسیر انتقال آب محقق شد.

وی بیان کرد: همچنین مرمت و لایروبی قنات روستاهای آجرلو و چپقلو از طریق تسهیلات بلاعوض دولتی و با هدف جلوگیری از خشک شدن قنوات و افزایش آب‌دهی و حفظ و نگهداری از قنات‌ها آغاز شده است.

لاهوتیان با تأکید بر ضرورت جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها اظهار داشت: امسال 20 پرونده تغییر کاربری غیر مجاز در شهرستان رزن تشکیل شده است که به مراجع قضائی ارجاع داده شده و در حال رسیدگی است.

وی افزود: همچنین در راستای اجرای احکام دادگستری امسال دو مورد قلع و قمع بنا به مساحت 2 هزار و 42 مترمربع ، در حومه شهرستان فامنین انجام شده است و همچنین 36 مورد استرداد زمین از اراضی تحت تصرفی اشخاص در اجرای احکام کمیسیون ماده 33 در حال پیگیری است.

نظر شما