اتمام عملیات اجرایی سه طرح آبخیزداری در سطح استان

۱۳۹۴/۰۳/۲۷ - ۰۸:۰۴:۲۵
کد خبر: ۲۹۲۹۰۷
اتمام عملیات اجرایی سه طرح آبخیزداری در سطح استان
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان از پایان ساخت و اتمام عملیات اجرایی طرح های آبخیزداری در شهرستان های بندرعباس، بندرخمیر و بشاگرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، ابوالقاسم حسین پور گفت: طرح های مذکور با هدف کنترل و بهره برداری از سیلاب ها، تغذیه و تعادل بخشی آبخوان های زیرزمینی و چاه های پایین دست و کنترل و کاهش رسوب و تعدیل اثرات خشکسالی اجرا گردیده اند. وی همچنین اظهار داشت، با بهره برداری از پروژه های آبخیزداری مزبور سالیانه 1800000 مترمکعب به ظرفیت مهار و استحصال بارش ها و سیلاب های فصلی در سطح استان افزوده می شود.

معاون منابع طبیعی استان گفت: طرح آبخیزداری فوق در  حوزه کرمران بندرخمیر، چهل گزی حوزه هماگ بندرعباس و حوزه دستگرد درگاز بشاگرد با اعتبار 9980 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است .

مدیر آبخیزداری استان با اشاره به شرایط اقلیمی و خشکسالی حاکم بر استان و همچنین بیلان منفی 38 آبخوان زیرزمینی در  دشت های مهم استان، اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری را در جهت پایداری اکوسیستم های طبیعی و حفظ تعادل اکولوژیک مناطق مختلف استان ضرورتی حیاتی دانست.

 مسئول آبخیزداری استان اشاره داشت : عملیات اجرایی طرح مذکور در سال گذشته آغاز و با و مدیریت بهینه زمان در فرجه زمانی یکساله به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز