معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بازدید از منطقه یکم نداجا:

ساخت ناوشکن و زیردریایی در کشور بومی شده است

۱۳۹۴/۰۳/۲۷ - ۰۹:۰۹:۰۷
کد خبر: ۲۹۲۹۳۳
ساخت ناوشکن و زیردریایی در کشور بومی شده است
فرمانده نیروی دریایی ارتش و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور پس از حضور در منطقه یکم این نیرو از کارخانجات و پروژه های نظامی نداجا بازدید کردند.

به گزارش  خبرگزاری برنا در هرمزگان، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفر خود به استان هرمزگان به همراه امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش ، با حضور در کارخانجات این نیرو، از ناوشکن جماران، ناوشکن سهند، زیردریایی کلاس طارق و غدیر و مجموعه کارخانجات کشتی سازی و زیردریایی سازی صنایع ارتش بازدید و از نزدیک با کارکنان ناوشکن ها و زیردریایی ها دیدار و گفتگو کرد

سورنا ستاری در این دیدار گفت: هم اکنون ساخت ناوشکن، زیردریایی و تجهیزات دریایی و الکترونیکی و راداری بومی شده و ورود این تکنولوژی به بخش خصوصی از مباحث جدی معاونت علمی و فناوری است.

وی افزود: باید تدابیری اندیشه شود تا علوم و دانش صنایع نظامی کشور به بخش خصوصی وارد شود و یکی از اولویت های معاونت علمی ریاست جمهوری، حمایت از این  نوع طرح ها در کشور است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: دریا منبع درآمد و تجارت است اما تا کنون از این امکانات دریایی در کشور به خوبی استفاده نشده است و به این دلیل  ستاد صنایع دریایی در معاونت علمی ریاست جمهوری تشکیل شده است تا از رونق دریانوردی حمایت شود.

گفتنی است ناوشکن پیشرفته سهند که در کارخانجات نداجا در حال تکمیل ساخت است جزو پروژه موج نیروی دریایی ارتش محسوب می شود که نسبت به ناوشکن جماران دارای تجهیزات و سامانه های به روزتری است و در آینده از آن رونمایی می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز