معاون مرکز آمار پاکستان:

ایران پیشگام استفاده از ابزارهای نوین آماری در خاورمیانه است

۱۳۹۴/۰۳/۲۷ - ۰۹:۳۹:۴۳
کد خبر: ۲۹۲۹۵۲
ایران پیشگام استفاده از ابزارهای نوین آماری در خاورمیانه است
ایران یکی از پیشگامان منطقه خاورمیانه دراستفاده از ابزارهای نوین آماری از جمله رایانه دستی (تبلت) است که در سرشماری کشاورزی سال 93 توانمندی خود را به اثبات رساند.

 

 

معاون مرکز آمار پاکستان، ایران را از پیشگامان استفاده از ابزارنوین آماری درمنطقه خاورمیانه دانست و خواستارهمکاری بیش از دو کشور دراین زمینه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، بهره ورجان درحاشیه بازدید از فرایند های آماری استان البرز اظهار داشت: سال گذشته با امضای تفاهم نامه آماری زمینه برای همکاری دو کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان در این بخش فراهم شد که امروز با حضور دراستان البرز درپی عملیاتی کردن این تفاهم نامه هستیم.

وی ادامه داد: انتظار می رود جمهوری اسلامی ایران و کشور پاکستان ازاین پس برای انتقال تجارب در زمینه های مختلف از جمله آمار همکاری بیشتری داشته باشند.

بهره ورجان، اجرای رایانه ای سرشماری کشاورزی سال 93 درایران را از گام های مهم و اثر بخش درمنطقه خاورمیانه دانست و افزود: ایران با استفاده از این ابزار نوین توانست نتایج صحیح و قابل قبولی را بدست آورد که باید سایر کشورهای منطقه ازآن الگوبرداری کنند.

وی هدف از بازدید خود از استان البرز، بررسی شیوه های آماری دراین استان برای الگوبرداری درکشور خود بیان کرد.

معاون مرکز آمار پاکستان افزود: ایران یکی از پیشگامان منطقه خاورمیانه دراستفاده از ابزارهای نوین آماری از جمله رایانه دستی (تبلت) است که در سرشماری کشاورزی سال 93 توانمندی خود را به اثبات رساند.

وی خاطرنشان کرد: صحت اطلاعات آماری درایران به دلیل غیرمتمرکز بودن جمع آوری آمار است و این امر درصد خطا را کاهش می دهد.

در سرشماری کشاورزی سال 93 دراستان البرز حدود 110 آمارگیر به مدت 40 روز اجرای این طرح را برای اولین بار با استفاده از رایانه دستی (تبلت) انجام دادند.

نظر شما