توسعه ۲۶ رشته در دانشگاه علوم پزشکی همدان

۱۳۹۴/۰۳/۲۸ - ۱۲:۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۹۳۲۴۳
توسعه ۲۶ رشته در دانشگاه علوم پزشکی همدان
فراهانی با تاکید بر اینکه امسال 26 رشته در برنامه توسعه قرار دارند، عنوان کرد: هر رشته‌ای پیش نیاز و امکانات زیادی از جمله فضاهای فیزیکی و اعتبارات را برای ورود به دانشگاه می‌طلبد که طی دو روز اخیر بورد بهداشت و ایمنی مواد غذا بازدید شد و در هفته آینده نیز بورد رشته‌های جراحی اعصاب و اندویورولوژی اخذ خواهد شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از  همدان، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: شهر همدان به علت وجود دانشمند بزرگ ابوعلی‌سینا و سابقه مزرعه برزگ گیاهان دارویی در دانشگاه بوعلی به عنوان قطب طب سنتی غرب کشور شناخته شده است.

وی ادامه داد: در دانشکده فن‌آوری‌های نوین پزشکی راه‌اندازی رشته‌های پیشرفته بیوتکنولوژی پزشکی، بیولوژی تولیدمثل، فیزیولوژی اعصاب مطرح بوده و قرار بر این است که علاوه بر تولیدات علمی، به محصولات کاربردی نیز پرداخته شود.

دکتر فراهانی به دانشکده پیرادندانپزشکی اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه بین دندان‌پزشکان و بیماران رده درمانی وجود ندارد در این دانشکده پنج رشته منشی‌گری و مدارک دندانپزشکی، بهداشت دهان، پروتز دندانپزشکی، رادیولوژی دندانپزشکی و تجهیزات دندانپزشکی در مقطع کاردانی راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر در دانشکده دندانپزشکی همدان، 10 رشته تخصصی وجود دارد که این دانشکده در کشور رتبه ششم را دارد و درخواست کردیم که پنج رشته کاردانی دیگر نیز اضافه شود.

سبقت دانشگاه علوم پزشکی همدان از دانشگاه‌های غرب کشور

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان از دانشگاه‌های غرب کشور سبقت گرفته، گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان در بین دانشگاه‌های استان‌های مجاور کردستان، کرمانشاه، لرستان، قزوین، اراک، ایلام و زنجان از نظر شاخص‌های مختلف به عنوان قطب علمی غرب کشور شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان 417 نفر است، تصریح کرد: 70نفر از اعضاء هیدت علمی دانشگاه در مرتبه دانشیاری و 33 نفر در مرتبه استاد تمام قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه در مجموع دارای هشت دانشکده و سه دانشکده اقماری در ملایر، نهاوند و اسدآباد است، عنوان کرد: در حال حاضر هشت دانشجوی خارجی و شهریه‌پرداز از عراق، بحرین و یمن در دانشگاه علوم پزشکی همدان تحصیل می‌کنند و طی موافقت‌نامه‌ای قرار شده پذیرش دانشجو به‌ صورت دستیار پزشکی خارجی نیز داشته باشیم.

سفر استاندار همدان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی به تاجیکستان

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشار به سفر مدیر ارشد استان و رئیس دانشگاه به همراه تنی چند از مدیران در هفنه‌جاری به تاجیکستان، یادآور شد: با توجه به ارتباطات زیادی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با کشور تاجیکستان دارد قرار شده از این کشور نیز پذیرش دانشجو داشته باشیم.

دکتر فراهانی با اشاره به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در حال حاضر 5287 نفر مشغول به تحصیل هستند که حدود 1000 از آنان در مقاطع تحصیلات تکمیلی در 57 رشته از جمله 9 رشته PH.D، 20 رشته کارشناسی‌ارشد، 16 رشته دستیاری‌پزشکی، 10 رشته دستیاری‌دندانپزشکی و دو رشته دستیاری فوق تخصصی تحصیل می‌کنند.

وی اظهار کرد: با تلاش و اهتمام فراوان توانستیم مجوز راه‌اندازی دو رشته دستیاری فوق تخصص نوزادان و آی‌سی‌یو بزرگسالان را در سال گذشته و علاوه بر آن سه رشته دستیاری ارتوپدی، رادیولوژی و طب اورژانس نیز را کسب کنیم.

دکتر فراهانی تصریح کرد: رشته های PH.D پرستاری، انگل‌شناسی و کارشناسی‌ارشد ایمنولوژی نیز راه‌اندازی شده که دانشجویان آن‌ها شروع به تحصیل کرده‌اند.

توسعه 26 رشته در دانشگاه علوم پزشکی همدان

دکتر فراهانی در ادامه با تاکید بر اینکه امسال 26 رشته در برنامه توسعه قرار دارند، عنوان کرد: هر رشته‌ای پیش نیاز و امکانات زیادی از جمله فضاهای فیزیکی و اعتبارات را برای ورود به دانشگاه می‌طلبد که طی دو روز اخیر بورد بهداشت و ایمنی مواد غذا بازدید شد و در هفته آینده نیز بورد رشته‌های جراحی اعصاب و اندویورولوژی اخذ خواهد شد.

وی در ادامه به آزمون‌های مهارت بالینی دوره دکترای عمومی بزشکی اشاره و اظهار کرد: طبق دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، دانشجویان پزشکی عمومی باید قبل از فارغ‌التحصیل شدن آزمون مهارت‌های بالینی داده تا به آن‌ها اجازه طبابت داده شود که امیدواریم این مرکز نیز در دانشگاه علوم پزشکی همدان از سال آینده راه‌اندازی شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: در سال گذشته در دو نوبت شهریور و بهمن در قطب غرب کشور آزمون‌های علوم پایه داروسازی، علوم پایه دندان‌پزشکی، علوم پایه پزشکی و پیش کارورزی پزشکی با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی همدان با موفقیت برگزار شد.

وی در پایان با اشاره به پایان‌نامه‌های دانشجویان گفت: متاسفانه پایان‌نامه‌ها در سراسر کشور ضعیف بوده اما با توجه به شورای پایان‌نامه و پژوهشی موجود در دانشگاه، پایان‌نامه‌ها در مقاطع ارشد، PHD و دستیاری به تدریج بهبود یافته و ارتقا می‌یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز