افزایش ۷۵ درصدی تقاضا سقط جنین در همدان

۱۳۹۴/۰۳/۳۰ - ۱۴:۰۴:۳۳
کد خبر: ۲۹۳۶۸۳
افزایش ۷۵ درصدی تقاضا سقط جنین در همدان
علی‌احسان صالح گفت: صدور مجوز سقط درمانی در دو ماهه اول امسال در همدان، 75 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل پزشکی قانونی همدان اظهار کرد: صدور مجوز سقط درمانی توسط پزشکی قانونی این استان در دو ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 75 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: 35 مجوز سقط درمانی در مدت یاد شده صادر شده، در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال قبل 20 مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان اظهار کرد: متقاضیان دریافت مجوز با توصیه پزشک بیمار به پزشکی قانونی برای سقط درمانی مراجعه می‌کنند که پزشکی قانونی نیز پس از بررسی مدارک مجوزهای لازم را صادر می‌کند.

وی اضافه کرد: مجوز سقط‌ درمانی در زمان وجود خطر جانی برای مادر در صورت ادامه بارداری و یا ناهنجاری‌های جنینی شامل عقب افتاده و ناقص‌الخلقه بودن جنین با تأیید سه پزشک متخصص پزشکی قانونی صادر می‌شود.

صالح تاکید کرد: تمام ناهنجاری‌های جنینی موجب صدور مجوز سقط درمانی نمی‌شود و فقط ناهنجاری‌هایی که موجب حرج مادر باشد و این موضوع مورد تأیید سه پزشک متخصص و معتمد باشد صادر می‌شود.

وی گفت: درخواست دریافت مجوز سقط درمانی بدون نیاز به دستور مقام قضایی بررسی می شود و علت این امر را می‌توان اهمیت زمان در رسیدگی به پرونده‌های سقط جنین بیان کرد.

مدیرکل پزشکی همدان با بیان اینکه سن جنین باید کمتر از چهار ماه پس از لقاح باشد، افزود: چنانچه سن جنین از 19 هفته بیشتر باشد و یا بر اساس سونوگرافی، بیش از چهار ماه از زمان لقاح گذشته باشد به هیچ وجه برای فرد متقاضی، مجوز سقط صادر نمی‌شود.

وی تاکید کرد: مادران متقاضی سقط درمانی بلافاصله پس از مراجعه به پزشکی قانونی به کارشناس مربوط ارجاع و مدارک او مورد بررسی قرار می‌گیرد، اگر سن بارداری این فرد بیش از 19 هفته باشد که قبل از تشکیل پرونده به فرد پاسخ منفی داده می‌شود و برای وی پرونده تشکیل نمی‌شود.

نظر شما