سفیر سوئد در ایران:

بازار سوئد برای محصولات ایرانی باز است

۱۳۹۴/۰۳/۳۱ - ۱۵:۴۰:۱۹
کد خبر: ۲۹۳۹۹۷
بازار سوئد برای محصولات ایرانی باز است
سفیر سوئد در ایران گفت: : در یک سال گذشته شاهد افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های سوئدی در ایران بوده‌ایم و وظیفه ما این است که طرف‌های ایرانی و سوئدی را برای گسترش روابط تجاری به هم پیوند دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ پیتر تیلر پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با استاندار لرستان بخش خصوصی کشور سوئد را بخشی بزرگ و مستقل دانست و اظهار داشت: توسعه اقتصادی در سوئد توسط بخش خصوصی به ویژه در حوزه های جهانگردی و گردشگری صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه پیامی که بعد از این سفر به بخش خصوصی سوئد خواهم داد این است که لرستان پذیرای سرمایه گذاری بخش خصوصی سوئد است، تصریح کرد: با توجه به گزارش استاندار لرستان از ظرفیت دانشگاهی این استان می توان فهمید که این استان ظرفیت های دانشگاهی خوبی دارد.

وی خطاب به استاندار لرستان گفت: وظیفه ما این است که بخش خصوصی دو طرف را به همدیگر وصل کرده و زمینه ملاقات آن ها را برای تجارت فراهم کنیم تا بعد از این ملاقات ها تصمیم سازی های تجاری بین دو طرف صورت گیرد.

سفیر سوئد در ایران نقش دولت در فعالیت های اقتصادی را فراهم کردن شرایط رشد برای بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: دولت بایستی با مشخص کردن چارچوب هایی زمینه فعالیت برای بخش خصوصی را فراهم آورد و این فرمولی است که با دنبال کردن آن سوئد به پیشرفت دست پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه نیمی از خدمات و تولیدات کشور سوئد به سایر کشورها صادر می شود، اضافه کرد: از نظر تاریخی در سوئد دولت سوسیالیست و غیر سوسیالیست وجود داشته اما بخش خصوصی همیشه مستقل بوده و دولت فقط چارچوب ها را برای آن ها تعیین کرده است.

تیلر هدف از سفر به لرستان را آشنایی با ظرفیت های این استان دانست و افزود: پس از آشنایی و بررسی پتانسیل های موجود در لرستان آن ها را به بخش خصوصی سوئد ابلاغ کرده و امیدوارم زمینه سرمایه گذاری در این استان فراهم شود.

سفیر سوئد در ایران با اشاره به اینکه از لحظه ورود به استان لرستان حضور قوی سرمایه گذاران سوئدی را در نقاط مختلف استان مشاهده کردم، گفت: اکثر وسایل حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس ها در این استان سوئدی هستند و همچنین شرکت های بزرگ مخابراتی سوئد که نرم افزار تلفن همراه تولید می کنند در ایران فعال هستند.

تیلر روابط کنونی ایران و سوئد را علی رغم وجود فراز و نشیب های سیاسی بسیار خوب دانست و بیان داشت: علی رغم وجود تحریم در ایران روابط تجاری سوئد با ایران رو به گسترش بوده و این موضوع برای دو کشور مفید خواهد بود.

وی بازار ایران را بازاری پرطرفدار خواند و افزود: طی یک سال و نیم گذشته میل به تجارت و سرمایه گذاری سوئدی ها در ایران افزایش یافته و همچنین بازار سوئد برای ایران باز خواهد بود.

سفیر سوئد در ایران با بیان اینکه بیش از یک درصد جمعیت سوئد را ایرانی های مهاجر تشکیل می دهند، عنوان کرد: این موضوع را به عنوان یک نکته مثبت برای گسترش روابط تجاری با ایران می دانیم چراکه این افراد می توانند پایه خوبی برای گسترش روابط تجاری دو کشور باشند.

تیلر اظهار داشت: برخلاف رکود اقتصادی موجود در اروپا کشور سوئد در حال پیشرفت بوده و به یک کشور صنعتی تبدیل شده چرا که به تجارت بین الملل وابسته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز