مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی ماه رمضان در قزوین اجرایی می‌شود

۱۳۹۴/۰۳/۳۱ - ۱۵:۴۴:۲۲
کد خبر: ۲۹۴۰۰۰
ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی ماه رمضان در قزوین اجرایی می‌شود
سعید وزیری نژاد مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان به تشریح برنامه های معاونت فرهنگی این سازمان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سعید وزیری نژاد، مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، گفت: ماه مبارک رمضان، فرصت بندگی خالصانه انسان به درگاه خداوند است، به همین منظور در راستای معنوی کردن فضای محله ها به ویژه نقاطی که مسجد در آنها وجود ندارد برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء در 7 بوستان شهر را در دستور کار قرار گرفت.

 وزیری نژاد در ادامه بوستان های ارکیده، پامچال، ملت، بانوان، لاله، میرداماد و فدک را از جمله این بوستان ها یاد کرد و گفت: اکثر این بوستان ها از نعمت مساجد محروم هستند یا اینکه مسجد در آن منطقه خیلی کم وجود دارد. همچنین گفتنی است در این بوستان ها نماز عید فطر نیز اقامه خواهد شدوی برگزاری مراسم زیارت عاشورا در سازمان و مراکز وابسته، برپایی جلسات قرائت قرآن برای کارکنان شهرداری، برگزاری مسابقات مختلف هنری نظیر نقاشی با موضوعات قرآنی، داستان پیامبران و کارگاه های آموزشی در فرهنگسرا و کانون های فرهنگی با هدف آشنان کردن نوجوانان با معارف انسان ساز قرآنی را از دیگر برنامه های سازمان در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.s

 مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، فضا سازی شهر در ایام ماه مبارک رمضان با نصب 400 تیربرد با موضوعات ماه رمضان، ولادت امام حسن مجتبی (ع)، شهادت امیرالمومنین علی (ع)، شب های قدر و گرامی داشت عید فطر را از دیگر ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان توسط سازمان متبوع برشمرد.

 وزیری نژاد اضافه کرد: همچنین سازمان فرهنگی ورزشی ابزارهای تبلیغاتی خود را در اختیار  مساجد، هئیت های مذهبی و تشکل های فرهنگی جهت پوشش برنامه هایشان می گذارد تا با اطلاع رسانی مناسب آنان بتوانند خدمات بهتری به روزه داران ارائه کنند.

 وی خاطرنشان کرد:حمایت و پشتیبانی از برنامه های قرآنی محلات و مساجد سطح شهر، کمک به برگزاری جلسات قرآنی، تلاوت قرآن توسط قاریان ممتاز در مسجد الغدیر به مدت 30 شب از دیگر فعالیت های سازمان در ماه مبارک رمضان است.

 وزیری نژاد با بیان این مطلب که مشارکت در اجرای برنامه فرهنگی روزه اولی ها را از دیگر فعالیت های سازمان فرهنگی ورزشی در ایام ماه مبارک رمضان ذکر کرد و گفت:این برنامه 6 سال است که برای دختران 9 ساله و پسران 15 ساله برگزار می شود، این جشن عبودیت بندگی با همکاری دستگاه های اجرایی استان برگزار می گردد.

 وی مشارکت در پریایی نمایشگاه دیجیتالی قرآن کریم را یکی دیگر از برنامه های برشمرد که به منظور آشنا کردن جوانان با ابزار تکنولوژی های نوین با هدف دسترسی آسان تر و سریعتر به مبانی و معارف قرآن و احادیث گرانمایه اهل بیت (ع) در دستور کار سازمان قرار دارد.

 مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی افزود: همچنین با همکاری سازمان ترافیک و اتوبوسرانی مقرر شده است تا  جهت بهتر برگزار شدن نماز جمعه در مسجد النبی و  رفاه حال روزه داران خدمات بیشتری جهت ایاب و ذهاب نمازگزاران به آنان ارائه شود و همچین پارکینگ های ضلع شمال خیابان امام خمینی (ره)  برای پارک نماز گزاران عزیز اختصاص پیدا کند.

نظر شما