فرمانده انتظامی لرستان خبر داد؛

توقیف محموله یک میلیارد ریالی پرتقال قاچاق در لرستان

۱۳۹۴/۰۳/۳۱ - ۱۷:۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۹۴۰۱۹
توقیف محموله یک میلیارد ریالی پرتقال قاچاق در لرستان
فرمانده انتظامی لرستان از توقیف محموله 20 تنی پرتقال خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، فرمانده انتظامی لرستان از توقیف محموله 20 تنی پرتقال خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال  در استان خبر داد.

سردار محمد قنبری گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر جابه‌جایی کالای قاچاق توسط فردی متخلف با یک دستگاه کامیون از استان‌های جنوبی به لرستان، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود‌: ماموران در محور جنوبی خرم آباد مستقر شده و با مشاهده کامیون که از استان های جنوبی به غرب کشور بارگیری شده بود آن را توقیف کردند.
فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: در بازرسی از خودرو مزبور مقدار20 تن پرتقال قاچاق محصول کشور مصر بدون مجوز گمرکی کشف و ضبط شد.
این مقام ارشد انتظامی ارزش محموله مکشوفه را یک میلیارد ریال اعلام کرد.
 
توقیف 6 دستگاه خودرو با بیش از 128 میلیون ریال خلافی
رئیس پلیس راهور استان لرستان، گفت : 6 دستگاه خودرو سواری با 128 میلیون و 790 هزار ریال خلافی توسط ماموران راهور شهرستان خرم‌آباد توقیف و بر اساس تبصره ماده 8 قانون راهنمایی و رانندگی جهت سیر مراحل قانونی روانه پارکینگ شدند.
  سرهنگ "منوچهر مرادی" در این زمینه گفت : ماموران راهنمایی و رانندگی شهرستان خرم‌آباد 6 دستگاه سواری شامل، دو دستگاه سواری پراید، سه دستگاه پژو و یک دستگاه سواری پیکان  را به علت متعدد توقیف کردند.
وی با اشاره به این که خودروهای مذبور دارای 337  فقره  تخلف حادثه‌ساز می‌باشند، خاطر‌‌نشان کرد‌: خلافی بالا نشان دهنده تخلفات مکرر رانندگان می باشد و توقیف خودروهای متخلف به کاهش تصادفات و بالارفتن انضباط ترافیکی کمک می‌کند‌.
 
دستگیری دو سارق با 13 فقره سرقت منزل در خرم‌آباد
فرمانده انتظامی خرم آباد از دستگیری دو سارق و کشف 13 فقره سرقت منزل در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "حسین نجفی" گفت‌: در پی چندین فقره سرقت منزل در خرم‌آباد، موضوع در دستور کار ماموران این شهرستان  قرار گرفت.
  وی افزود‌: ماموران با کارهای اطلاعاتی سرانجام دو نفر سارق که بصورت باندی در امر سرقت منزل فعالیت داشتند، شناسایی و در عملیاتی غافل‌گیرانه در مخفی‌گاه‌شان دستگیر و مقادیری اموال مسروقه از آنان کشف و ضبط شد.
نجفی تصریح کرد: سارقان در بازجویی های به عمل آمده به 13 فقره سرقت منزل اعتراف کردند و همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با حضور پلیس قاطع، مجالی برای جولان سارقان و مخلان نظم و امنیت در این شهرستان باقی نخواهد ماند.
درگیری دو خانواده بر سر ملک بود و هر زمان که این دو خانواده همدیگر را می‌دیدند، درگیری‌ها آغاز می‌شد و بالاخره این اختلاف دیرینه به جشن عروسی یکی از اقوام نیز کشیده شد.
به گزارش یافته، اختلافات خانواده عمو و دایی "معصومه" مدت‌ها بود ادامه داشت، درگیری آن‌ها بر سر ملک بود و هر زمان که این دو خانواده همدیگر را می‌دیدند درگیری‌ها آغاز می‌شد.
 این درگیری آن‌قدر کشدار بود که به جشن عروسی معصومه نیز کشیده شد و آن شب در حالی که هنوز ساعاتی به اتمام مراسم عروسی نمانده بود، دوباره خانواده عمو و دایی با هم درگیر شدند، اما این درگیری با همه درگیری‌های قبلی آن‌ها فرق داشت!
 هنوز درگیری بالا نگرفته بود که پسر عموی معصومه به نام "حسام" که در جشن مسوول جمع‌آوری پول‌های عروسی بود، در حالی که کیسه‌ای پر از پول در دستش بود به طرف ماشینش رفت تا پول‌ها را داخل آن قرار دهد.
اما خانواده دایی معصومه که دیدند حسام به طرف ماشینش در حرکت است با این تصور که او می‌خواهد چاقویی از داخل ماشین بردارد و درگیری را ادامه دهد به طرفش حمله کردند‌. یکی از پسر دایی‌ها به نام "اردلان" چاقویی که در دست داشت را به طرف حسام پرتاب کرد و چاقو به کمر او اصابت کرد و حسام نقش بر زمین شد. حسام که از ناحیه کمر به شدت آسیب دیده بود به بیمارستان انتقال داده شد و با وجود عمل‌های جراحی از ناحیه کمر فلج شد.
همزمان با این اتفاق اردلان به همراه برادر و پدرش که این درگیری را راه انداخته بودند متواری شدند و زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کردند. در حالی که حسام در بیمارستان تحت مداوا بود، ضاربان سعی داشتند با کمک ریش‌سفیدان و پا در میانی بزرگان، رضایت حسام و خانواده‌اش را بگیرند اما این تلاش‌ها فایده‌ای نداشت و سه سال بعد حادثه تلخی رخ داد و حسام به خاطر وخامت حالش، جان خود را روی تخت بیمارستان از دست داد.
با مرگ حسام کارآگاهان جنایی استان لرستان وار عمل شدند و تحقیقات برای دستگیری عاملان این جنایت شروع شد. کسی از مخفی‌گاه عاملان این حادثه خبر نداشت اما وقتی کارآگاهان به تحقیقات گسترده پرداختند توانستند سرنخ‌هایی از محل اختفای برادر اردلان به دست آورند.
این محل به محاصره پلیس در‌آمد و کارآگاهان موفق شدند برادر اردلان را دستگیر کنند. با دستگیری مرد جوان و اطلاعات به دست آمده از محل اختفای پدر و برادر دیگرش هم سرنخ‌هایی به دست آمد و دو روز پس از دستگیری او، اردلان و پدرش نیز بازداشت شدند و به جنایت اعتراف کردند.  
آن‌ها گفتند که شب حادثه اصلا قصد جنایت نداشتند و نمی‌خواستند کسی به قتل برسد اما وقتی درگیری بین دو خانواده شروع شد و آن‌ها حسام را دیده‌اند که به طرف ماشینش می‌رود، با تصور این که ممکن است مشاجره از طرف او ادامه پیدا کند با ضربه چاقو او را نقش بر زمین کردند.
متهمان که در تمام این مدت با جمع‌آوری پول و وساطت ریش سفیدان از خانواده مقتول رضایت گرفتند و در حال حاضر در آرامش کامل در حال زندگی در کنار هم می‌باشند.
ستوان یکم "گودرز شادکام" اداره اجتماعی پلیس آگاهی لرستان
 
شرور متواری دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان دورود از دستگیری یکی از اراذل و اوباش سابقه دار و تحت تعقیب به جرم اخلال در نظم عمومی و ایجاد شرارت خبر داد.
سرهنگ "هدایت‌الله حسنوند" با اشاره به طرح برخورد با ارازل و اوباش به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های این فرماندهی به منظور پاسخ‌گویی به مطالبات مردمی، در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر حضور یکی از اراذل اوباش تحت تعقیب، که در پرونده خود سابقه شرارت، قمه‌کشی و گردنکشی دارد، بلافاصله اکیپی از  ماموران پلیس‌های تخصصی برای دستگیری وی وارد عمل شدند و نامبرده را در مخفی‌گاهش دستگیر کردند.
حسنوند با اشاره به این که پاک کردن جامعه از چهره این گونه افراد به طور جدی در دستور کار این فرماندهی قرار دارد، ادامه داد : شکایت‌های متعدد علیه  این شرور که با رفتارهای غیراخلاقی و عربده‌کشی موجب سلب آسایش شهروندان شده بود با اقتدار پلیس، ابهت پوشالی این فرد شکسته شد.
فرمانده انتظامی دورود در پایان خاطر‌نشان کرد: دستگیری این شرور معروف موجی از خشنودی را در میان اهالی منطقه ایجاد و رضایتمندی شهروندان از اقدامات پلیس را فراهم کرد.
منبع: اداره اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز