اعتبارات سال جاری نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد افزایش یافته است

۱۳۹۴/۰۴/۰۲ - ۰۸:۱۸:۳۷
کد خبر: ۲۹۴۳۰۹
اعتبارات سال جاری نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد افزایش یافته است
عزالدین با بیان اینکه ۸۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه ها ی آب نیاز است، عنوان داشت: اعتبارات سال جاری نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب، با بیان اینکه ۸۵ درصد آب استان همدان از منابع زیر زمینی تامین می شود، اظهار داشت: استان از نظر آبی در وضعیت خوبی قرار ندارد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان دارای سه حوزه آبریز کرخه، حوزه سفید رود و حوزه دریاچه نمک است، بیان داشت: میانگین نزولات جوی استان ۳۳۰ میلیون متر مکعب بوده که امسال به ۳۰۲ میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با بیان اینکه میزان تبخیر آب ۶۷ درصد است، عنوان داشت: ۱۳ دشت مطالعاتی در استان وجود دارد که همه آنها به دلیل بیلان منفی ممنوعه اعلام شده و دشت کبودرآهنگ ممنوع بحرانی است.

عزالدین با بیان اینکه سالانه دو هزار و ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب زیر زمینی در استان برداشت می شود، گفت: ۲۰۵ میلیون متر مکعب کسری آب وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کشور ۶۰ تا ۸۰ درصد برداشت آب از دشت ها منفی است، افزود: میزان برداشت منفی در استان همدان نیز بیش از ۸۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۴۷۱ حلقه چاه در استان همدان موجود است، بیان کرد: حجم برداشت آب از چاه ها هزار و ۸۲۸ میلیون متر مکعب است.

عزالدین تعداد چشمه های موجود را سه هزار و ۴۰ دهنه عموان کرد و گفت: حجم برداشت آب از چشمه ها ۲۵۰ میلیون متر مکعب و هزار و ۶۰۳ رشته قنات نیز در استان وجود دارد که میزان برداشت آب از آنها ۹۲ میلیون متر مکعب است.

استفاده از آبیاری نوین و تغییر الگوی کشت در استان ضروری است مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد آب در استان همدان در حوزه کشاورزی، هفت درصد شرب و سه درصد صنعت استفاده می شود، ابراز داشت: استفاده از آبیاری نوین و تغییر الگوی کشت در استان ضروری است.

عزالدین با تاکید بر اینکه متاسفانه آب بهای پرداختی در استان همدان و کشور باتوجه به اهمیت آب بسیار پایین است، ادامه داد: در راستای تامین آب شرب استان چندین پروژه آبرسانی در استان در حال اجرا است.

وی آبرسانی از سد تالوار به همدان را بزرگترین پروژه آبی غرب کشور عنوان کرد و بیان داشت: تا کنون ۲۱۵ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است که در حال حاضر ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام طرح به ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان میزان اعتبار تعیین شده سال جاری برای این پروژه را ۳۲ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: امیدواریم با سفر هیئت دولت به استان بتوانیم اعتبارات خوبی برای این طرح دریافت کنیم.

عزالدین در خصوص آبرسانی از سد کلان ملایر نیز ابراز داشت: این طرح نیز ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا کنون ۲۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است که ۵۴ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی با اشاره به اینکه برای آبرسانی از سد سرابی به تویسرکان نیز چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، ابراز کرد: این پروژه برای تکمیل ۳۶ میلیارد تومان نیاز بوده که ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت سد در حال ساخت در استان همدان وجود دارد، ابراز کرد: سد کلان ملایر ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی، سد سرابی ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی و سد شنجور ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی و سد گرین هشت درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عزالدین با بیان اینکه برای سد گرین به دنبال سرمایه گذار هستیم، بیان داشت: سد خرم که با فاینانس چین پیش می رود و سد آلان نیز اعتبارات خوبی کسب کرده است.

وی با بیان اینکه در مجموع هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه در دست ساخت شرکت آب منطقه ای دارد، افزود: شرکت آب منطقه ای همدان ۸۵ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان در ادامه سخنانش ابراز داشت: شرکت آب منطقه ای همدان علارغم محدودیت های مالی پروژه ها را دنبال می کند.

اعتبارات سال جاری نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد افزایش یافته است عزالدین با بیان اینکه ۸۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه ها ی آب نیاز است، عنوان داشت: اعتبارات سال جاری نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد افزایش یافته است.

وی  با بیان اینکه سه هزار حلقه چاه فاقد پروانه در استان همدان وجود دارد، ابراز داشت: هزار و ۵۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با اعلام این خبر که پر کردن چاه های غیر مجاز از خرداد ماه سال گذشته در استان همدان آغز شد، بیان کرد: تا کنون ۸۲۲ حلقه چاه غیر مجاز در استان پر شده که ۹۵ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

عزالدین میزان چاه های پر شده در سال جاری را ۱۶۳ حلقه با صرفه جویی ۱۵ میلیون متر مکعب آب عنوان کرد و گفت: رای قضایی هزار و ۳۰۰ حلقه چاه صادر شده و امسال نیز ۶۲۰ حلقه چاه غیر مجاز پر می شود و ما بقی برای سال ۹۵ است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان بیان داشت: در شهرستان های فامنین و اسد آباد و ملایر دیگر حکم قضایی نداریم.

وی از نصب هزار و ۲۰۰ کنتور هوشمند بر روی چاه ها خبر دادو گفت: ۴۰۰ کارت شارژ برای این کنتور ها صادر شده که میزان برداشت آب از چاه ها را کنترل می کنند.

عزالدین با اشاره به اینکه تعداد کنتور ها در سالجاری به دو هزار کنتور هوشمند خواهد رسید، بیان کرد: متاسفانه در استان همدان با محدودیت ارجاع کشاورز برای خرید کنتور مواجه هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز