دادستان قزوین خبر داد؛

کاهش جرم و افزایش کشفیات در قزوین

۱۳۹۴/۰۴/۰۳ - ۱۵:۰۸:۰۰
کد خبر: ۲۹۴۸۰۹
کاهش جرم و افزایش کشفیات در قزوین
حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در نشست خبری با اهالی رسانه قزوین: دستگاه قضایی در کاهش جرایم عملکردی درخشان دارد به طوری که ۱۴درصد انواع سرقت، ۳۶ درصد تجاوز به عنف، ۵۳درصد قتل کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در نشست خبری با نمایندگان رسانه های گروهی گفت: هفته قوه قضاییه با گرامیداشت یاد شهید بهشتی و ۷۲تن از شهدای قوه قضائیه برگزار می شود و این شهدا نقش موثری در بسط و گسترش قانون اسلامی در جامعه داشتند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه از اجرای قانون جدید خبر داد و گفت:  قانون آئین دادرسی کیفری جدید که در سال۹۲ به تصویب رسیده و مقارن با هفته قوه قضائیه لازم اجراست دارای نوآوری و ویژگی های خاصی است و دستگاه قضایی استان همزمان با سراسر کشور به اجرای مطلوب این قانون می پردازد.

صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به کاهش جرایم در یکسال گذشته با ارائه آماری به این روند کاهشی پرداخت و گفت: خوشبختانه  در یک سال گذشته با کاهش جرائم مختلف مواجهیم که  در سرقت ۱۴درصد، در سرقت به عنف ۳۵ درصد و سرقت تحت پوشش ۲۰درصد کاهش داشتیم.

دادستان قزوین افزود: همچنین تجاوز به عنف ۳۶ درصد، قتل ۵۳ درصد کاهش و میزان کشفیات در حوزه مواد مخدر ۶۰درصد و مشروبات الکلی ۵۴درصد رشد داشت که بیانگر بالا رفتن ضریب امنیتی و سلامت استان است.

صادقی در ادامه به ایجاد فضای نا امن برای قاچاقچیان در استان پرداخت وگفت: با کشف حدود ۹۰درصدی مواد مخدر در استان شاهد نا امن شدن فضای استان برای متخلفان و قاچاقچیان هستیم که در این راستا اخیرا یک محموله ۴۰ هزار لیتری مشروبات الکلی خارجی کشف شد که بیش از یک میلیارد تومان ارزش داشت که این قاطعیت و جدیت دستگاه قضایی را نشان می دهد که این روند برخورد با جدیت دنبال می شود.

جمع آوری قلیان ادامه دارد

این مقام مسئول قضایی استان در ادامه به طرح جمع آوری قلیان در شهر قزوین پرداخت و گفت: برخورد جدی و قاطع با عرضه قلیان در استان ادامه خواهد یافت که این طرح با همراهی رسانه های استان به خوبی اجرا شد و الگویی برای سایر استان های کشور شده است.

کاهش اطاله دادرسی

حجت الاسلام صادقی در ادامه به افزایش سرعت رسیدگی به پرونده های قضایی در دادستانی استان اشاره کرد و گفت: تلاش دستگاه قضایی خصوصا دادستانی کاهش زمان رسیدگی به پرونده هاست برخی پرونده ها نیازمند رسیدگی در زمان طولانی تری برای کشف حقیقت است اما با اقدامات انجام شده زمان رسیدگی در دادسرا از ۶۴ روز به ۴۸ روز کاهش یافته که این کاهش زمان نشان از تلاش و کوشش دستگاه قضایی استان دارد .

صادقی درهمین زمینه به رضایت مردم از دادستانی قزوین اشاره کردو گفت: تخلف در سطح دستگاه قضایی استان قزوین نسبت به سایر مناطق در حد بسیار کم است و به دلیل استفاده از نیروهای با تجربه و متعهد خوشبختانه سلامت قضا از وضعیت مطلوبی در استان برخوردار است. در خصوص نظارت بر رفتار قضات مراجع متعددی داریم اما در مجموع میزان نارضایتی از رفتار قضات در حداقل ممکن است.

دادستان قزوین در ادامه به جدیت دستگاه قضایی استان در مبارزه با زمین خواری اشاره کرد و گفت: ما با حساسیت خاصی پدیده زمین خواری را دنبال می کنیم و در سال گذشته ۶۰۰ هکتار زمین که توسط افراد سودجود مورد تعرض قرار گرفته بود به سود دولت بازگردانده شد و در این زمینه در زمره استانهای موفق هستیم.هم چنین با تشکیل شورای حفظ حقوق بیت المال در زمین خواری دارای بحران و یا مشکل خاصی در استان نیستیم.

صادقی در ادامه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و نظارت دستگاه قضایی بر این انتخابات تاکید کرد و گفت: با جدیت بر فعالیت نامزدهای این دوره از انتخابات نظارت خواهیم کرد و تبلیغات زودهنگام داوطلبان را مورد رصد قرار خواهیم داد و با توجه به اینکه فرصت خدمت در دستگاه قضایی برایم فراهم است قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس را ندارم .

دادستان قزوین در پایان خاطرنشان کرد که با برون سپاری برخی امور و فعال کردن دفاتر پیشخوان دولت و نیز الکترونیکی کردن امور تلاش کرده ایم ارتباط حضوری مردم کمتر شود و با پیشگیری و فرهنگ سازی حجم پرونده ها را کم کنیم تا قضات با آرامش بیشتری در این زمینه وارد کار شوند و رضایت مردم بیش از پیش در دستگاه قضایی کسب شود.

2

 

 

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
0
0
تو را خدا کاندید شو تا ببینی چند تا رای میاری
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز