فرماندار قزوین:

ظرفیت میدان میوه و تره بار قزوین پاسخگوی نیاز مردم نیست

۱۳۹۴/۰۴/۰۳ - ۱۵:۲۲:۳۶
کد خبر: ۲۹۴۸۱۹
ظرفیت میدان میوه و تره بار قزوین پاسخگوی نیاز مردم نیست
فرماندار قزوین گفت: ظرفیت میدان میوه وتره بار قزوین پاسخگوی نیاز مردم نیست و تسریع در اجرای طرح احداث بار انداز جدید در شهر قزوین ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری قزوین؛ سیدعلی موسوی در جلسه ساماندهی میدان میوه تره بار قزوین که در فرمانداری برگزار شد با بیان این مطلب افزود: با توجه به افزایش جمعیت و ترافیک طی سالهای گذشته میدان میوه و تره بار قزوین که مطابق با نیاز 35 سال پیش ساخته شده امروز پاسخگوی نیاز مردم نیست و موجب بروز مشکلاتی در این زمینه شده است.

فرماندار قزوین با تاکید بر لزوم پیگیری طرح جابه جایی و احداث میدان میوه و تره بار قزوین تصریح کرد: با پیگیری شهرداری و دیگر نهادهای مسول در این زمینه طرح احداث میدان میوه و تره بار قزوین در اراضی بالادست اتوبان در شمال شهر قزوین جانمایی شده و طرح مطالعاتی آن از سوی مشاور در دست اجراست.

وی مخالفت با تغییر کاربری اراضی پیش بینی شده از سوی امور اراضی و مصوبات شورایعالی شهرسازی و معماری مبنی بر ممنوعیت ساخت وساز در اراضی بالادست اتوبان را از جمله دلایل تاخیر در اجرای طرح احداث بارانداز منطقه ای در قزوین اعلام و اضافه کرد: امیدواریم با تاکید مسولان ارشد استان به ویژه استاندار محترم زمینه تسریع در اجرای این بار انداز در شمال شهر قزوین فراهم شود.

فرماندار قزوین در ادامه با اشاره به جایگاه ارتباطی و کشاورزی این شهرستان در سطح ملی خاطر نشان کرد : با اجرای طرح بار انداز قزوین ضمن ساماندهی مشاغل مزاحم در سطح شهر ، زمینه ارائه خدمات به استانهای شمال و شمالغرب کشور و درآمد زادیی و افزایش رونق اقتصادی در استان ایجاد می شود که این امر ضرورت توجه و پیگیری این موضوع را بیشتر کرده است.

موسوی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در کوتاه مدت برای حل مشکل شهروندان و حجره داران اظهار داشت: ساماندهی نحوه فروش محصولات از سوی حجره داران، اجرای طرح های ترافیکی و جلوگیری از واسطه گری و جلب زمینه همکاری بنیاد تعاون ناجا به منظور ارائه خدمات در این زمینه از جمله طرح هایی است که در حال حاضر برای ساماندهی میدان میوه و تره بار قزوین ضروری به نظر می رسد.

کبیری معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم گفت: هم اکنون بخش عمده ای از نیاز استان های شمال و شمالغرب کشور از قزوین تامین می شود و میدان میوه و تره بار قزوین علاوه بر رفع نیازهای داخل استان در سطح منطقه ای هم خدمات ارائه می کند.

وی همکاری حجره داران با نهادهای مسول برای ساماندهی عرضه کالا در میدان میوه و تره بار قزوین را ضروری دانست و گفت: حضور واسطه ها و دست به دست شدن کالاها از جمله دلایلی است که ضمن ایجاد نابسامانی، افزایش قیمت ها را در پی دارد.

سرهنگ امینی جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان قزوین هم با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت پارکینگ های موجود در این منطقه به منظور کاهش ترافیک و بی منظمی موجود در میدان میوه و تره بار و مسیرهای منتهی به آن گفت : با توجه به انعقاد قرارداد بنیاد تعاون ناجا با اتحادیه بنک داران میوه و تره بار قزوین به منظور ارائه خدمات انتظامی و ترافیکی در این زمینه با تشکیل کارگروههای تخصصی این موضوع به زودی پیگیری و زمینه اجرایی شدن آن فراهم می شود.

مدیر سازمان میادین شهرداری قزوین و نمایندگان اتحادیه بنک داران میوه و تره بار استان هم در این جلسه نقطه نظرات خود را بیان کردند.

۲۰۱۵۰۶۲۴_۰۹۴۳۱۹

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز