رئیس هیات شطرنج همدان:

مسابقات شطرنج بین‌المللی ابن سینا به میزبانی همدان برگزار می‌شود

۱۳۹۴/۰۴/۰۴ - ۰۷:۴۹:۵۹
کد خبر: ۲۹۴۸۷۴
مسابقات شطرنج بین‌المللی ابن سینا به میزبانی همدان برگزار می‌شود
احمد علی‌بابایی گفت: به مناسبت سالروز تولد شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا و روز همدان مسابقات شطرنج اوپن بین‌المللی ابن سینا یازدهم شهریورماه امسال در همدان برگزار می‌شود.

رئیس هیات شطرنج همدان در گفت ‌وگو با خبرگزاری برنا در همدان با اشاره به قدمت 2 هزار ساله شطرنج در ایران اظهار کرد: در این میان، همدان نیز دارای استعدادهای خوبی در این رشته ورزشی است که باید با برگزاری مسابقات مختلف این استعدادها را شکوفا کرد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات شطرنج بین‌المللی ابن سینا، گفت: این مسابقات بین‌المللی بعد از وقفه‌ای دو ساله سال گذشته برگزار شد و بیش از 200 شطرنج‌باز در این رقابت ها به رقابت پرداختند.

رئیس هیات شطرنج همدان افزود: قرار بود اول شهریورماه نیز مسابقات ابن سینا برگزار شود  اما به دلیل تداخل این روز با مسابقات شطرنج ابوظبی این مسابقات به 11 شهریور موکول شد.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود در مسابقات امسال بیش از 300 شطرنج باز با هم به رقابت بپردازند که حدود نیمی از آنها از خارج از استان خواهند بود و پیش بینی می شود 20 الی 30  شرنج باز خارجی نیز در این رقابت ها حاضر شوند.

علی‌بابایی گفت: این مسابقات از یازدهم شهریورماه با شرکت شطرنج‌بازان برتر آغاز می شود و تا هجدهم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی برگزاری این مسابقات  را براساس مقررات فدراسیون جهانی شطرنج و در 11 دور و به روش سوئیسی عنوان کرد و گفت: این مسابقات به صورت اوپن بوده و شرکت برای همه افراد آزاد است، ضمن آنکه این مسابقات در رنکینگ جهانی شطرنج‌بازان نیز موثر است.

رئیس هیات شطرنج همدان افزود: برای علاقمندان به شرکت در این رقابت‌ها، مبلغی به عنوان حق ورود تعریف شده است اما اساتید بزرگ و بین‌المللی، از پرداخت مبلغ ورودی معاف هستند.

وی با بیان اینکه در مسابقات بین‌المللی شطرنج ابن سینا، تمام اساتید و بزرگان شطرنج حضور دارند، اذعان کرد: این امر فرصت خوبی برای نمایش توانمندی‌های استان به شمار می‌رود که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

رئیس هیات شطرنج همدان با تأکید بر اینکه همدان می‌تواند میزبان شایسته‌ای برای برگزاری این رویدادهای مهم ورزشی باشد، توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای ورزشی این استان را مهم دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز