استاندار البرز:

بانک ها از واحد های تولیدی و صنعتی حمایت کنند

۱۳۹۴/۰۴/۰۴ - ۰۷:۵۲:۱۰
کد خبر: ۲۹۴۸۷۵
بانک ها از واحد های تولیدی و صنعتی حمایت کنند
برای حل مشکل صاحبان صنایع،بانک ها می توانند با ارائه مشاوره های تخصصی به مدیران واحدهای تولیدی به حیات اقتصادی آنها کمک کنند.

 

 استاندار البرز با بیان اینکه معوقات بانکی واحدهای تولیدی در چند سال اخیر نه تنها کابوسی برای تولید‌کننده شده بلکه مشکلی هم برای بانک ها ایجاد کرده است؛ گفت: برای حل مشکل صاحبان صنایع،بانک ها می توانند با ارائه مشاوره های تخصصی به مدیران واحدهای تولیدی به حیات اقتصادی آنها کمک کنند.

 سید حمید طهایی با بیان این مطلب در جلسه شورای بانک ها که با موضوع رفع مشکلات این واحدها برگزار شد، گفت: حجم معوقات بانک‌ها روز به روز در حال افزایش است و دولت طی یکی دو سال اخیر به دنبال راهکاری است تا این مشکل را برطرف کند، از این‌رو در قانون بودجه ۹۱ و ۹۲ بندی با عنوان استمهال بدهی واحدهای تولیدی و جرایم ناشی از معوقات این واحدها اختصاص یافت.

وی افزود: هرچند راه‌حل‌هایی مانند استمهال، تقسیط و تنفس مهم‌ترین راهکارهایی است که بانک‌ها برای همکاری با بدهکاران خود در واحدهای تولیدی در نظر گرفته‌اند اما به نظر می‌رسد، وقتی بدهی‌ها استمهال یا تقسیط شوند، میزان ورودی نقدینگی به بانک‌ها و میزان سیالیت منابع کاهش می‌یابد‌.

طهایی یادآور شد: این موضوع باعث می‌شود تا قدرت وام‌دهی بانک‌ها برای درخواست‌های جدید نیز افت کند. از این‌رو این موضوع کاملا مانند تیغ دولبه است؛ از یک سو به نفع واحدهای تولیدی است که از این مزایا استفاده می‌کنند و از سوی دیگر به ضرر دیگر واحدهای تولیدی است که منتظر تسهیلات هستند.

استاندارتصریح کرد: واحدهایی  تولیدی هم که که تعطیل می شود و دوباره احیاء می شود وقت و زمان برای راه اندازی مجدد آن صرف می شود از این رو عملیات اجرایی و حقوقی بانکهای عامل برای واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار استان البرز با نرمش رفتار کرده و تنفس بدهند.

استاندار از مدیران بانک ها در خواست کرد که راهکارهای عملی کمک به واحدهای تولیدی را احصاء کنند.

طهایی افزود: این عملیات به مدت 2 ماه و به منظور تعیین تکلیف واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار متوقف خواهد شد.

وی ادامه داد: طی این مدت باید فهرست طرح ها و واحدهای تولیدی مشکل دار این استان توسط بانک های عامل به منظور تفکیک نوع و میزان بدهی تهیه شود.

وی اظهار کرد: امکان بازگشت برخی از واحدهای تولیدی راکد استان با روش های معمول شدنی نیست و به شرایط خاص و تغییر ساختارها نیاز دارد و بعضی مواقع به نوع سوء مدیریت واحدهای تولیدی بازمی گردد. در این راستا بانک ها باید با برگزاری جلسات کارشناسی با این واحدها به بررسی موضوع بپردازند.  

طهایی از مدیران عامل بانکها خواست: نگاه خود به مقوله تولید را تغییر دهند و به توسعه و اشتغال استان کمک کنند.

استاندار البرز خاطر نشان کرد: حمایت از تولید و کمک به رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان باید در دستور کار مدیران بانکها از طریق تنفس، تقسیط و ... تا حد امکان به منظور ادامه حیات اقتصادی صاحبان تولید قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز