همدان با امکانات و زیر ساخت های مناسب پایلوت اردو های تیم ملی شده است

۱۳۹۴/۰۴/۰۴ - ۱۱:۵۸:۴۸
کد خبر: ۲۹۴۹۱۲
همدان با امکانات و زیر ساخت های مناسب پایلوت اردو های تیم ملی شده است
سید عبدی افتخاری گفت: پس از پایان اردوی تیم ملی وزنه برداری، همدان از روز شنبه به طور همزمان میزبان اردوی تیم ملی تکواندو نیروهای مسلح و تیم ملی تیروکمان کشور خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل ورزش و جوانان استان با اعلام این مطلب افزود: استاندار همدان از بدو ورود به استان تاکید فراوان بر توسعه گردشگری استان دارد و در دو سال اخیر حوزه ورزش یکی از حوزه های فعال در جذب توریست بوده است و با برگزاری مسابقات فوتبال زیر 14 سال آسیا و مسابقات او اسپرت آسیایی بالغ بر 400 ورزشکار خارجی وارد استان شده اند.

وی اظهار کرد: این روزها اکثر رشته های ورزشی، همدان را به عنوان محل برپایی اردوی های آمادگی تیم های ملی انتخاب کرده اند که نشان از ظرفیت بالای زیر ساخت های ورزشی استان دارد.

وی زیرساخت‌های ورزشی همدان برای برگزاری مسابقات مختلف را خوب توصیف کرد و افزود: خوشبختانه استان از زیرساخت‌های خوبی در بحث ورزش برخوردار است و همین امر باعث می‌شود دست ما را در قبول میزبانی و مسابقات مختلف باز نگه دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بیان کرد: وجود مجموعه ورزشی مدرن شهید حاجی بابایی مریانج، سالن 6 هزار نفری، مجموعه قدس، مجموعه ورزشی بانوان، مجموعه مفتح، سالن سنگ‌نوردی، مجموعه پیست اسکی تاریک دره و... می‌تواند استان همدان را برای اردوی تیم‌های مختلف ورزشی متمایز کند.

وی همدان را بهترین مکان برای اردوهای ملی دانست و عنوان داشت: همدان جزو معدود شهرهای ایران است که ارتفاع بالایی از سطح دریا  دارد و در کنار این‌ها از طبیعت و جغرافیای خوبی هم بهره‌مند است.

افتخاری گفت: بسیار باعث افتخار است که شهر زیبای و تاریخی همدان میزبان رشته های مختلف ورزشی است و این موضوع برای ما فقط از جنبه ورزشی آن اهمیت ندارد بلکه رونق گرفتن اقتصاد و گردشگری منطقه نیز برایمان یک اتفاق بزرگ است.

وی خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران در پایگاه نوژه همدان برگزار شد و به قدری شرایط  اردوی تیم ملی در همدان مناسب بود که ریاست فدراسیون از میزبانی همدان تشکر کرد و همدان را بهترین مکان برای برپایی اردوهای تیم ملی دانست.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان تصریح کرد: استان همدان این آمادگی را دارد همواره در مقاطع دیگر میزبان این پولادمردان باشد، زیرا برای ورزش همدان حضور این ورزشکاران افتخاری است.

وی مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی شهرمریانج از مجهزترین مجموعه های ورزشی کشور دانست و افزود:  این مجموعه با تمام تجهیزات مدرن فوتبال، خانه ژیمناستیک، خوابگاه، استخر سرپوشیده، سالن کشتی و سالن چند منظوره مورد توجه تیم های ملی برای برپایی اردو است و از شنبه نیز این مجموعه میزبان اردوی تیم ملی تکواندو نیروهای مسلح و تیم های ملی تیروکمان خواهد بود.

افتخاری تاکید کرد: از روز شنبه نیز اردوی آماده سازی تیم های ملی تیراندازی با کمان نونهالان و بزرگسالان کشور به میزبانی همدان برگزار می شود.

وی افزود: این اردوی آماده سازی قراراست در مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی شهرمریانج برگزار شود  و در اردوی نخست تیم ملی نونهالان از ششم تا 16 تیرماه در همدان اردو خود را برپا می کند و از شانزدهم تا 25 تیرماه نیز تیم ملی بزرگسالان با تمام نفرات اصلی خود در همدان اردو می زند.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان تصریح کرد: تیم ملی بزرگسالان خود را برای مسابقات جهانی دانمارک که حکم کسب سهمیه المپیک را دارد آماده می کند و تیم ملی نونهالان آماده مسابقات آسیایی هنگ کنگ می شود.

وی در ادامه از برگزاری اردوی 10 روزه تیم ملی تکواندو نیروهای مسلح ایران در همدان خبر داد و افزود: این اردو با هدف آمادگی اعضای تیم ملی تکواندو نیروهای مسلح برای حضور در مسابقات جهانی تکواندو ارتش های جهان، در همدان برگزار می شود.

افتخاری یادآور شد:امکانات مطلوبی برای موفقیت تیم ملی نیروی مسلح کشور در نظر گرفته شده تا اعضا با فکری آسوده تمرین کنند  و اسکان این تیم در هتل مجهز مجموعه ورزشی مریانج خواهد بود.

وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته 10 نفر از تکواندوکاران منتخب استان نیز در این اردو حضور خواهند داشت و زیر نظر زواری سرمربی تیم ملی به تمرین می پردازند.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان در پایان خاطر نشان کرد: بدون شک مردم مهربان و مهمان دوست همدان به شایستگی از ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی استقبال می کنند و ما تلاش می‌کنیم خاطره خوشی برای ملی پوشان عزیزمان رقم زده و کاری کنیم تا در نهایت آرامش به تمرینات خود بپردازند.

 

نظر شما