در کارگروه سرمایه و اشتغال استان:

استاندار لرستان از عدم همکاری بانک‎های خصوصی استان در امر اشتغال انتقاد کرد

۱۳۹۴/۰۴/۰۴ - ۱۵:۱۸:۱۳
کد خبر: ۲۹۴۹۶۲
استاندار لرستان از عدم همکاری بانک‎های خصوصی استان در امر اشتغال انتقاد کرد
استاندار لرستان در کارگروه سرمایه و اشتغال استان از عدم همکاری بانک‎های خصوصی استان در امر اشتغال انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از لرستان، مهندس هوشنگ بازوند در کارگروه سرمایه و اشتغال استان با بیان اینکه پولی که به بانکها سپرده میشود سپرده مردم است و باید در راستای اشتغال قرار گیرد ، اظهار کرد: پولی که بانک‌ها سپرده میشود پول، ارث و سند بابای مسئولین بانک نیست و قرار نیست این پول صرف معامالات بزرگانی در تهران شود.

وی با تاکید براینکه باید سپرده مردم در استان صرف اشتغال و تولید شود ادامه داد: با آقای سیف، مدیرعامل بانک مرکزی به منظور گرفتن مجوز دوشعبه بانک شهر در خرمآباد و بروجرد  ملاقاتی داشتم تا این دو شعبه در استان راه اندازی شود که در ابتدا به شدت با راه اندازی بانک خصوصی در استان مخالفت کردند و اعتقاد داشتند درصدد برداشتن بانک خصوصی  هستیم و نهایتا با حذف دو شعبه در تهران و راه اندازی شعبه خرمآباد و بروجرد موافقت کردند.

استاندار لرستان گفت: این ظلم نابخشودنی در حق مردم لرستان است که سپرده مردم استان به جای اینکه صرف تولید و اشتغال و توسعه استان شود در تهران صرف کارهای تجاری شود.

بازوند اضافه کرد: با بانک شهر توافق کردیم که کل سپردههایی را که از سوی مردم استان در این بانک سپرده میشود هزینه پروژه های عمرانی شود.

استاندار با انتقاد از عدم همکاری بانکهای خصوصی استان در امر اشتغال و تولید تصریح کرد: در اولین فرصت نامهای به ریاست بانک مرکزی ارسال خواهیم کرد مبنی براینکه  این بانک‌ها هیچ نفعی برای استان ندارند و در صورت عدم همکاری با مصوبه شورای تامین نسبت به پلمپ آنها اقدام خواهد شد.

وی با اذعان به اینکه تحقق امسال برای اشتغال توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) 65 میلیارد تومان برای ایجاد 4500 شغلی بوده است بیان کرد: باید در سال 94 میزان هدفگذاری امداد امام (ره) برای اشتغال مددجویان 130 درصد تحقق یابد که امید میرود با پیگیری‌هایی که انجام خواهد شد این مهم محقق شود.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید براینکه باید سپردهای که مردم در بانکهای خصوصی قرار میدهند در راستای توسعه استان هزینه شود؛ یادآورشد: به صورت جدی از عملکرد برخی بانکهای خصوصی در سال 93 گلایه مندم و با نامهای که به مدیرعامل بانک مرکزی ارسال خواهیم کرد قطعا منجر به برکناری برخی مدیران شعب در استان خواهد شد چرا که بانک مرکزی به طور جدی پیگیر جمع آوری بانکهای خصوصی است.

بازوند اذعان کرد: این ظلم نابخشودنی در حق مردم لرستان است که سپرده مردم استان به جای اینکه صرف تولید و اشتغال و توسعه استان شود در تهران صرف کارهای تجاری شود.

وی با بیان اینکه نگرانی ما در استان اشتغال است و چگونه در مازندران تحقق تخصیصها 156 درصد بوده و لازمه این تحقق در لرستان نیز نیازمند همدلی و همکاری مسئولین بانک‌هاست، تصریح کرد: در سال 94 تحقق 97 و 98 درصدی تخصیص برای اشتغال را از فرمانداران نمیپذیرم بلکه تحقق تخصیصها باید باید بالای 100درصد باشد.

استاندار با بیان اینکه چنانچه بانکهای خصوصی وجود نداشته باشند سپرده مردم در بانکهای دولتی قرار میگیرد و میتوان آنها را در عرصه تولید و اشتغال استان به کار برد و قطعا از طریق بانک مرکزی نسبت به جمع آوری بانکهای خصوصی اقدام خواهیم کرد.

در این جلسه مقرر شد برای سال 94 در مجموعه تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) تحقق 65 میلیاردی تسهیلات برای 4500 شغل با هدفگذاری 130درصد و در مجموعه تحت پوشش بهزیستی تحقق 26 میلیاردی برای اشتغال 1400 نفر با هدفگذاری 110 درصدی  انجام شود.

نظر شما