شهردار منطقه یک بندرعباس:

کوچه‌های منتهی به خیابان دانشگاه یکطرفه می‌شود

۱۳۹۴/۰۴/۰۶ - ۰۷:۴۵:۲۳
کد خبر: ۲۹۵۱۷۶
کوچه‌های منتهی به خیابان دانشگاه یکطرفه می‌شود
شهردار منطقه یک بندرعباس گفت: بهبود وضعیت جریان ترافیک در معابر شهر، بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی مهمترین اهداف برنامه های شهرداری در بهبود وضعیت ترافیک است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، امین سلجوقی با اعلام این خبر اظهار کرد: شهرداری‎ها از جمله نهادهایی هستند که ارتباط تنگاتنگی در خصوص مسائل شهری، انضباط ترافیکی و حتی انتظامی دارند.

وی ادامه داد: در بندرعباس نیز به دلیل گستردگی وسیع و خاصیت ویژه بافت شهری، برای آنکه در حوزه مدیریت شهری و بخصوص ترافیکی مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود نیاز است پلیس راهور و شهرداری بندرعباس هماهنگی خوب و تعامل مناسبی داشته باشند.

سلجوقی خاطرنشان کرد: همکاری در نصب دوربین‎های ترافیکی، اجرای پروژه‎های ترافیکی، نصب تابلوها و چراغ‎های راهنمایی، بهسازی خیابان‎ها و کوچه‎ها و بازگشایی معابر مختلف در سطح شهر که به طور طبیعی با هماهنگی و مشورت پلیس راهور استان انجام می‎شود، این هماهنگی را بیشتر و بهتر از گذشته نشان می‎دهد.

شهردار منطقه یک بندرعباس در خصوص اهداف شهرداری در اجرای طرح های ترافیکی، بیان کرد: بهبود وضعیت جریان ترافیک در معابر شهر، بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی از دیگر اهداف اجرای این طرح هاست.

سلجوقی در خصوص تغییرات اصلاحی برخی کوچه های پرتردد منتهی به خیابان دانشگاه بیان کرد: با توجه به مطالعات طرح ترافیکی انجام گرفته، سیکل یک طرفه کردن این کوچه ها از ابتدای تیرماه سال جاری اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام در جهت کاهش ترافیک در خیابان دانشگاه و برطرف شدن گره و معضل ترافیکی است، اضافه کرد: برای برطرف شدن چنین مشکلاتی که در برخی کوچه های دیگر نیز وجود دارد، برنامه کلی تدوین شده است که با اجرایی شدن طرح یکطرفه کردن آن ها شاهد روان شدن ترافیک خواهیم بود.

این مقام مسئول در پایان ابراز امیدواری کرد شهروندان با توجه به تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی در ورودی کوچه ها از بروز تخلف جلوگیری و در روان شدن ترافیک شهری به مدد مسئولان شهری بیایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز