امضای تفاهم نامه همکاری آموزشی، پژوهشی و فرهنگی اداره کل تعاون و کار هرمزگان با دانشگاه آزاد بندرعباس

۱۳۹۴/۰۴/۰۷ - ۰۸:۵۹:۴۹
کد خبر: ۲۹۵۴۴۷
امضای تفاهم نامه همکاری آموزشی، پژوهشی و فرهنگی اداره کل تعاون و کار هرمزگان با دانشگاه آزاد بندرعباس
در راستای توسعه تعاملات آموزشی، علمی، پژوهشی، طرح های تحقیقاتی و مطالعاتی بمنظور بهره مندی از امکانات، توانمندی ها و ظرفیت های موجود، اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، در حاشیه امضای این تفاهم نامه، مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان بر هم افزایی بین دو دستگاه در پیشبرد اهداف مشترک تاکید کرد و گفت: این هم افزایی کمک خواهد کرد تا به هدف واحد یعنی راهکارهای ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان فراهم شود.

"مهندس سلیمی" با بیان اینکه جمعیت فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی در حال افزایش است افزود: در حال حاضر بیشترین درصد بیکاران استان را گروه تحصیل کرده تشکیل داده که  بر اساس آمار بازار کار آشکار استان حدود 40 درصد جویندگان کار را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت: عدم تناسب رشته های دانشگاهی با بازار کار از عمده ترین مشکلاتی است که باید برای آن چاره اندیشی کرد و با ورود سیل جمعیت دانشگاهی که در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند این مشکل در آینده نزدیک نیز بیشتر خواهد شد که این امر نیازمند راهکار عملی است.

مهندس سلیمی اضافه کرد: در کارگروه اشتغال استان پیشنهاد تشکیل یک کارگروه مشترک برای واحدها و مراکز آموزش عالی داده شده تا از این طریق بتوان برنامه ریزی مشترکی برای تبیین رشته های آموزشی متناسب با بازار کار در مراکز آموزشی تهیه و اجرایی کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نیز گفت: دانشگاه در یک مقطع با نگاه آموزش محوری کار کرده و این امر باعث انباشت منابع انسانی و نیروی متقاضی کار مواجه شده و در حال حاضر نیز با موج بیکاری فارغ التحصیلان روبرو شده ایم.

"دکتر باقری" افزود: باید ظرفیتهای اشتغال صنایع را شناسایی کرد و با توجه به اینکه نیازهای بازار کار هرشهرستان متفاوت است تلاش شود بازار کار را پایش و رشته هایی که مورد نیاز منطقه است را آموزش داد.

وی بیان داشت: 43 هزار نفر در دانشگاه ازاد مشغول به تحصیل هستند که 40 درصد جمعت دانشجویان استان را تشکیل می دهد و با امکاناتی که این دانشگاه دارد از طرح های پژوهشی خلاقانه که منجر به ایجاد اشتغال شود حمایت و همکاری می کند.

فراهم نمودن شرایط مناسب برای تعاملات آموزشی، علمی و پژوهشی، فراهم نمودن امکانات استفاده از منابع علمی و پژوهشی و تجهیزات و امکانات مرتبط برای محققین طرفین، طراحی و اجرای کارگاههای آموزشی مورد نیاز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان جهت توانمندسازی و مهارت افزایی در زمینه های تخصصی و عمومی، انجام طرح های مطالعاتی و تحقیقاتی مورد نیاز با ماموریت های دانشگاه، تبادل کادر علمی برای فراگیری علوم مشترک و استفاده از توان تخصصی طرفین برای ارائه مشاوره های علمی، همکاری در اجرای بازدیدهای آموزشی، علمی، پژوهشی و فرهنگی طرفین و معرفی پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری مرتبط با تعاون و حمایت از آنها از سوی اداره کل پس از تصویب در کارگروه ویژه از مهم ترین موضوعات همکاری این تفاهم نامه است.

 این تفاهم نامه در 7 ماده و 19 بند به امضای "محمدعلی سلیمی" مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان و "مهدی باقری" سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس به امضاء رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز