نشست خبری رئیس دادگستری قائمشهر؛

برهانی: ورود پرونده به محاکم ۶ درصد کاهش داشته است

۱۳۹۴/۰۴/۰۷ - ۱۲:۵۱:۵۷
کد خبر: ۲۹۵۶۰۰
برهانی: ورود پرونده به محاکم ۶ درصد کاهش داشته است
رئیس دادگستری قائمشهر به مناسبت هفته قوه قضائیه پاسخگوی خبرنگاران شد.

به مناسبت هفته قوه قضائیه نشست خبری رئیس دادگستری شهرستان قائمشهر در محل این اداره و با حضور خبرنگاران رسانه های گروهی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قائمشهر؛ حجت الاسلام والمسلمین سید جواد برهانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 7 تیر و هفته قوه قضائیه، گفت: آیت الله دکتر بهشتی سیدالشهدای حادثه هفتم تیر و معمار دستگاه نوین قضائی و حقوقی پس از پیروزی انقلاب در ایران بودند.

رئیس دادگستری شهرستان قائمشهر با بیان اینکه هفته قوه قضائیه فرصتی برای ارائه گزارش عملکرد مسئولان این دستگاه است، اظهار داشت: یکی از نهادهای اصلی تامین امنیت و عدالت در جامعه ، دستگاه قضائی می باشد.

برهانی تصریح کرد: دستگاه قضائی شهرستان قائمشهر به کمک دستگاه های امنیتی دیگر با تمام توان و قاطعیت در اجرای عدالت و امنیت مشغول انجام وظیفه است.

وی با تاکید بر اینکه دادسرا، محاکم حقوقی و جزائی و شوراهای حل اختلاف دستگاه قضائی را تشکیل می دهند، افزود: برخورد با جرائم خشن و مخل نظم عمومی جامعه، اولویت کاری دستگاه قضائی شهرستان قائمشهر در سال گذشته و امسال می باشد.

رئیس دادگستری شهرستان قائمشهر ادامه داد : برخورد با پدیده زمین خواری یکی دیگر از اولویت های دستگاه قضائی قائمشهر بوده که در این راستا بخشی از اراضی منابع طبیعی پس از سال ها از تصرف خارج شد.

برهانی با بیان اینکه پرونده های ورودی به محاکم در سال 93، حدود 6 درصد نسبت به سال 92 کاهش یافت، اظهار داشت: با راه اندازی بخش ارشاد قضائی به دنبال کاهش بیشتر پرونده های ورودی به محاکم هستیم.

برهانی با تاکید بر اینکه در 12 ماه سال گذشته، 11473 پرونده به محاکم حقوقی شهرستان قائمشهر وارد شد، افزود: 11870 پرونده در این برهه زمانی در این محاکم مختومه شد.

وی با تاکید بر اینکه در سال 93 ، 6322 پرونده وارد محاکم جزائی شده، تصریح کرد : 6391 پرونده در این برهه زمانی  در این محاکم مختومه اعلام شد .

رئیس دادگستری قائمشهر تصریح کرد: در سال 93 در قائمشهر 13597 پرونده به دادسرا ورود و 13688 فقره پرونده در دادسرا مختومه شد.

برهانی گفت : ورودی اجرای احکام مدنی در سال 93 در قائم شهر، 2779 فقره پرونده بود که 2805 پرونده آنها مختومه و حکم اجرا شد.

وی با بیان اینکه ورودی پرونده های کیفری در سال گذشته 5377 فقره بوده که از این تعداد 5454 فقره مختومه و حکم آن از قبیل اعدام، زندان، شلاق و جزای نقدی اجرا شد.

برهانی افزود: در سال 93 در دادگستری قائمشهر  39548 فقره به صورت کلی تشکیل و 40208 فقره از آن نیز مختومه شد.

وی با بیان اینکه سرقت با 12 درصد بیشترین پرونده های قائمشهر را شامل می شود، ادامه داد: توهین به اشخاص عادی با 8 درصد در رتبه بعدی پرونده های شهرستان قرار دارد.

رئیس دادگستری شهرستان قائمشهر افزود: اعلام مفقودی اشیا و مدارک با 1465 فقره پرونده و 7 درصد از کل پرونده ها در رتبه سوم، ضرب و جرح عمدی با 1304 فقره و 6 درصد از کل پرونده ها در رتبه چهارم، ایجاد صدمه عمدی غیرعمدی با 999 پرونده و 5 درصد از کل پرونده ها در رتبه پنجم، نگهداری مواد مخدر با 972 پرونده و 5 درصد از کل پرونده ها در رتبه ششم و تهدید با 935 فقره پرونده و حدود 5 درصد کل پرونده در رتبه هفتم قرار دارند.

برهانی با بیان اینکه مطالبه وجه با 2512 پرونده بیشترین درخواست از دادگستری را شامل می شود، تصریح کرد: تامین خواسته، مطالبه مهریه و طلاق توافقی در رتبه های بعدی درخواست از دادگستری قائمشهر می باشند.

رئیس دادگستری قائمشهر ادامه داد: در سال 93، 10601 پرونده به شوراهای حل اختلاف شهرستان وارد که از این تعداد 10640 فقره پرونده مختومه اعلام شد.

وی ادامه داد: 3 پرونده با احکام اعدام در سال گذشته در قائمشهر با صلح و سازش مختومه اعلام و حکم اجرا نشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز