ایدنی خبر داد:

تخلیه و بارگیری ۱۵ میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی

۱۳۹۴/۰۴/۰۸ - ۰۸:۵۵:۲۷
کد خبر: ۲۹۵۷۱۵
تخلیه و بارگیری ۱۵ میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از تخلیه و بارگیری 15 میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران طی سه ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان، ابراهیم ایدنی با تشریح عملکرد بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران طی فصل بهار سال 94 اظهار کرد: طی این مدت، در مجموع 14 میلیون و 847 هزار و 811 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از مجموع عملیات انجام شده در این بندر طی 3 ماه اول سال جاری، 9میلیون و 107 هزار و 184تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 5 میلیون و 740هزار و 627 تن به مواد نفتی اختصاص دارد.

رشد 166درصدی ترانزیت کالاهای نفتی

ایدنی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اعلام این مطلب که عملیات مربوط به کالاهای نفتی بزرگترین بندر تجاری کشور در بندر نفتی خلیج فارس واقع در منطقه شرقی بندر شهید رجایی صورت می گیرد،  بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 235 هزار و 246 تن انواع فرآورده های نفتی از طریق این بندر به کشورهای مختلف ترانزیت شد که افزایش 166 درصدی را در این زمینه شاهد بودیم

کاهش 30 درصدی واردات نفتی در بندر خلیج فارس

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از واردات 342 هزار و 704 تن انواع فرآورده های نفتی از طریق بندر خلیج فارس به داخل کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 30 درصدی داشته است.

ایدنی حجم کابوتاژ کالاهای نفتی صورت گرفته طی سه ماه نخست سال جاری را 3 میلیون و 844هزار و 426 تن در بخش صادرات اینگونه کالاها نیز یک میلیون و 313هزار و 79 تن اعلام کرد.

کاهش واردات غیر نفتی در فصل بهار

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ضمن اشاره به فعالیت های بندری مربوط به تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی طی سه ماه نخست سال 94 گفت: طی این مدت، دو میلیون و 631 هزار و 798تن از چنین کالاهایی وارد بندر شهید رجایی شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 8درصدی را نشان می دهد.

ایدنی اضافه کرد: در فصل بهار سال جاری، ترانشیپ بیش از 383هزار تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، به ثبت رسید که رشد2درصدی در این زمینه را شاهد بودیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی دو ماه اخیر، ترانزیت یک میلیون و 49هزار  و 409تن کالاهای غیرنفتی از طریق این بندر به انجام رسید.

وی حجم کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در فصل بهار سال 94 را 62هزار تن با رشد 25 درصدی عنوان کرد و افزود:  طی این مدت، همچنین چهار میلیون و 670هزار و 548 تن مواد نفتی به خارج از کشور صادر شد.

میزبانی از 900 فروند کشتی طی فصل بهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلوگیری 938 فروند انواع شناورهای بزرگ و کوچک در بندر شهید رجایی طی سه ماه اول سال 94 سخن به میان آورد و ادامه داد: از این میزان، 723 فروند شناور بزرگ بالای یکهزار تن و 215 فروند شناور نیز زیر یکهزار تن وزن داشته است.

ایدنی در پایان گفت: طی مدت یاد شده، تخلیه و بارگیری 393 هزار و 176 TEU کانتینر در پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور به انجام رسید.

یادآور می شود، بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران در فاصله 23 کیلومتری غرب شهر بندرعباس واقع شده و با بهره مندی از 41 پست اسکله و  2400 هکتار وسعت، از ظرفیت پذیرش سالانه حدود 90 میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی برخوردار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز